Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

27. marca 2012

Zvyšujeme konkurencieschopnosť mladých Slovákov



3 študenti zo Slovenska sa spolu s ďalšími 57 študentmi z 11 krajín Európy zúčastnili prvého ročníka súťaže Projektu globálneho podnikania, ktorý sa uskutočnil 21.-22. marca v ...



Zdieľať
studenti vitazneho timu magic step PARÍŽ/BRATISLAVA 27. marca (WBN/PR) - 3 študenti zo Slovenska sa spolu s ďalšími 57 študentmi z 11 krajín Európy zúčastnili prvého ročníka súťaže Projektu globálneho podnikania, ktorý sa uskutočnil 21.-22. marca v Paríži.


Projekt globálneho podnikania bol vytvorený v spolupráci Európskeho okrúhleho stola priemyselníkov (European Round Table of Industrialists – ERT), JA-YE Europe a European Schoolnet a jeho cieľom je podpora lepšieho porozumenia a zviditeľnenia globalizácie, podnikania a skúseností potrebných pre úspech v globálnej ekonomike medzi mladými ľuďmi. Projekt pomáha zabezpečiť budúci európsky hospodársky rast a vývoj, keďže študenti, ktorí sa podnikateľsky vzdelávajú majú 4 až 5 krát vyššiu pravdepodobnosť založenia vlastnej firmy a vo všeobecnosti sú lepšie zamestnateľní, majú vyššie príjmy a sú spokojnejší vo svojej kariére.

Na Slovensku projekt podporuje spoločnosť Telefónica Slovakia, s.r.o.

Do projektu bude počas 3 rokov zapojených takmer 40 000 študentov vo veku 15 – 19 rokov z 11 krajín Európy, ktorým bude pomáhať viac ako 2000 konzultantov z podnikateľskej praxe.

“Je to fantastický projekt a dúfam, že bude inšpirovať podobné iniciatívy. Európa musí objaviť a podporovať podnikateľov zajtrajška. Ich nápady a prispôsobivosť sú nevyhnutné na zabezpečenie tvorby nových pracovných miest a dosiahnutí nášho európskeho cieľa do roku 2020 pre inteligentný, udržateľný a celkový rast," povedala eurokomisárka pre vzdelávanie, kultúru, viacjazyčnosť a mládež Androulla Vassiliou, ktorá otvorila slávnostné odovzdávanie cien a odovzdala cenu za prvé miesto.

Ako celý projekt prebiehal?

V rámci projektu študenti riešili kvíz na internete, stretli sa s konzultantmi zo spoločnosti Telefónica, ktorí prišli do tried, prezentovali tému globalizácie, kultúrnych rozdielov a uplatnenia sa na trhu práce v budúcnosti a diskutovali o nej so študentmi stredných škôl.

Súťaž Projektu globálneho podnikania v Paríži
V súťaži si študenti otestovali svoju konkurencieschopnosť v globálnej ekonomike. Študenti s pomocou konzultantov z nadnárodných priemyselných podnikov riešili podnikateľskú výzvu z reálneho prostredia. Medzinárodné študentské tímy mali za úlohu vymyslieť produkt alebo službu s čo najefektívnejším využitím zdrojov, ktoré zlepšia kvalitu života vo veľkých európskych mestách a v rozvojových krajinách sveta. Študenti z 11 krajín Európy vytvorili medzinárodné tímy, v ktorých boli nútení prekonať jazykovú bariéru a využiť a rozvinúť svoje medzikulturálne zručnosti.

Víťazný tím Magis Step, zložený zo študentov z Francúzska, Írska, Holandska, Rumunska, Španielska a Slovenska, vymyslel koncept výroby elektrickej energie za pomoci kinetickej energie produkovanej cestujúcimi hromadnej dopravy.

„Najväčším plusom projektu GEP považujem prácu v medzinárodnom prostredí. Od mojej holandskej tímovej kolegyne som sa naučil ako vytvoriť poriadny biznis model, od Írky pár nových anglických biznis fráz, od rumunského chalana technické finty; nehovoriac o novom „coolovom“ softvéri na vytváranie prezentácií, ktorý nám ukázali Španieli. Projekt GEP by som odporučil všetkým aktívnym a komunikatívnym študentom. Je to príležitosť, ktorá sa v živote neopakuje,“ povedal Ján Horváth z Gymnázia C.W. Lewisa z Bratislavy, člen európskeho víťazného tímu.

“Vďaka projektu som získal lepší rozhľad a predstavu o presadení sa na trhu s novým nápadom. Práca v tíme so zahraničnými študentami bola obohacujúca a zažili sme spolu veľa zábavy,” povedal Tomáš Alfoldi, študent Gymnázia Metodova v Bratislave.

Viac informácií o projekte nájdete na stránke www.globalenterpriseproject.eu

Junior Achievement Slovensko je stabilná profesionálna vzdelávacia nezisková organizácia, ktorá 20 rokov realizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy sú realizované metódou zážitkového učenia, podporujú ekonomické a podnikateľské myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže. Programy mladých ľudí motivujú ako byť podnikateľmi, ako si zlepšiť svoje zručnosti pre zamestnanosť a zvýšiť finančnú gramotnosť. V školskom roku 2011/2012 je do programov a projektov JASR zapojených vyše 17 000 študentov a v júni 2011 dosiahol počet absolventov z celého Slovenska 206 880
Junior Achievement Slovensko je licenčným partnerom Junior Achievement Worldwide a Junior Achievement – Young Enterprise Europe. Viac informácií o organizácii JASR nájdete na webovej stránke www.jasr.sk.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Čína vyzvala Sýriu, aby spolupracovala s Annanom
<< predchádzajúci článok
OECD skladá ružové okuliare z nosa, kríza sa neskončila