|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Zvýšenie bezpečnosti vodičov motocyklov na cestách
Precenenie výberu motocykla, zanedbanie adekvátneho oblečenia a panická reakcia v kritických situáciách sú najčastejšie chyby vodičov motocyklov. Tieto závažné nedostatky sú spôsobené najmä ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. mája (WBN/PR) - Precenenie výberu motocykla, zanedbanie adekvátneho oblečenia a panická reakcia v kritických situáciách sú najčastejšie chyby vodičov motocyklov. Tieto závažné nedostatky sú spôsobené najmä nedostačujúcim systémom vzdelávania vodičov motocyklov na Slovensku. Preto sa v utorok 12. mája na pôde Centra bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ring stretli dopravní odborníci zo Slovenska, Maďarska, Poľska a Českej Republiky. Ich cieľom bolo hľadať spôsob ako zlepšiť prípravu vodičov motocyklov na každodennú premávku.
Centrum bezpečnej jazdy sa na svojich kurzoch pre motocykle pravidelne stretáva s nedostatočne zručnými vodičmi. "Odporúčanie vhodnej motorky či vysvetlenie nevyhnutnosti správneho oblečenia sú základne informácie, ktoré by si vodiči mali odniesť z výučby v autoškole. Bohužiaľ z praxe môžem povedať, často sa stáva, že na naše kurzy pre motocykle prichádzajú vodiči začiatočníci na silných strojoch bez základných návykov pre bezpečnú jazdu," vysvetľuje inštruktor Michal Jariabka z Centra bezpečnej jazdy.
Aj keď minulý rok zomrelo na cestách historicky najmenej vodičov motocyklov, a to 19 vodičov, nedostačujúcim systémom vzdelávania motocyklistov sa zaoberá BECEP, oddelenie MDVRR SR. "Na ministerstve vznikla pracovná skupina, ktorá modeluje nový moderný systém prípravy budúcich vodičov. Dnešný spôsob výučby nepripravuje vodičov dostatočne pripravených na reálnu premávku. V súčasnosti komunikujeme s viacerými európskymi krajinami a hľadáme fungujúce príklady pre Slovensko. Dobrým príkladom je napríklad Rakúsko, kde funguje viacúrovňové vzdelávanie," vysvetľuje Milan Troška, riaditeľ oddelenia BECEP.
"Aj keď sú dnes školenia motocyklov nepovinné, našimi kurzami prejdú ročne stovky vodičov motocyklov. Stretávame sa iba s pozitívnymi reakciami. Myslíme si, že kurzy bezpečnej jazdy pre motocykle výrazne prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti na slovenských cestách. Na kurzy totiž prichádzajú vodiči, ktorí často nevedia reagovať v krízových situáciách," tvrdí Michal Jariabka, z Centra bezpečnej jazdy.
K tomu, aby sme mohli aj na Slovensku úspešne odštartovať moderné vzdelávanie, si za jeden rokovací stôl musí sadnúť niekoľko strán. K akcelerácií tohto procesu prispela aj májová medzinárodná konferencia v priestoroch Centra bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ring. Konferenciu podporil Visegrad Fund.
Centrum bezpečnej jazdy sa na svojich kurzoch pre motocykle pravidelne stretáva s nedostatočne zručnými vodičmi. "Odporúčanie vhodnej motorky či vysvetlenie nevyhnutnosti správneho oblečenia sú základne informácie, ktoré by si vodiči mali odniesť z výučby v autoškole. Bohužiaľ z praxe môžem povedať, často sa stáva, že na naše kurzy pre motocykle prichádzajú vodiči začiatočníci na silných strojoch bez základných návykov pre bezpečnú jazdu," vysvetľuje inštruktor Michal Jariabka z Centra bezpečnej jazdy.
Aj keď minulý rok zomrelo na cestách historicky najmenej vodičov motocyklov, a to 19 vodičov, nedostačujúcim systémom vzdelávania motocyklistov sa zaoberá BECEP, oddelenie MDVRR SR. "Na ministerstve vznikla pracovná skupina, ktorá modeluje nový moderný systém prípravy budúcich vodičov. Dnešný spôsob výučby nepripravuje vodičov dostatočne pripravených na reálnu premávku. V súčasnosti komunikujeme s viacerými európskymi krajinami a hľadáme fungujúce príklady pre Slovensko. Dobrým príkladom je napríklad Rakúsko, kde funguje viacúrovňové vzdelávanie," vysvetľuje Milan Troška, riaditeľ oddelenia BECEP.
"Aj keď sú dnes školenia motocyklov nepovinné, našimi kurzami prejdú ročne stovky vodičov motocyklov. Stretávame sa iba s pozitívnymi reakciami. Myslíme si, že kurzy bezpečnej jazdy pre motocykle výrazne prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti na slovenských cestách. Na kurzy totiž prichádzajú vodiči, ktorí často nevedia reagovať v krízových situáciách," tvrdí Michal Jariabka, z Centra bezpečnej jazdy.
K tomu, aby sme mohli aj na Slovensku úspešne odštartovať moderné vzdelávanie, si za jeden rokovací stôl musí sadnúť niekoľko strán. K akcelerácií tohto procesu prispela aj májová medzinárodná konferencia v priestoroch Centra bezpečnej jazdy v areáli Slovakia Ring. Konferenciu podporil Visegrad Fund.