|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. septembra 2009
Zvýšená výroba v závode PSA potrvá zrejme do konca roka
Zvýšená výroba v trnavskej automobilke PSA Peugeot Citroën potrvá zrejme až do konca roka. Dôvodom je pretrvávajúci dopyt po oboch modeloch vyrábaných v Trnave - Peugeot 207, ale najmä Citroën C3 ...
Zdieľať
TRNAVA 8. septembra (WEBNOVINY) - Zvýšená výroba v trnavskej automobilke PSA Peugeot Citroën potrvá zrejme až do konca roka. Dôvodom je pretrvávajúci dopyt po oboch modeloch vyrábaných v Trnave - Peugeot 207, ale najmä Citroën C3 Picasso. "Záver roka zatiaľ vyzerá byť stabilný, v tomto režime by sme mali ísť až do konca roka, ale potvrdíme to vždy mesiac vopred," informoval agentúru SITA hovorca PSA Peter Švec. Zvýšenú výrobu tak zatiaľ oficiálne potvrdil len na október.
Automobilka od júna vyrába v priemere 900 áut denne namiesto pôvodných 850 a zamestnanci v popoludňajšej zmene pracujú o hodinu dlhšie. Ďalším nástrojom na zvýšenie výroby sú pracovné soboty, s ktorými by mala automobilka takisto pokračovať až do konca roka. V priemere ide o dve pracovné soboty mesačne.
Ako ďalej uviedol Švec, vývoj situácie na budúci rok závisí od toho, ako sa postaví francúzska vláda k rušeniu bonusov: "Prvé správy sú také, že motivačné príspevky na nákup vozidiel budú znižovať postupne, preto by sa to nemalo odraziť hneď," dodal. Dopyt po autách môže podľa neho ovplyvniť aj rušenie motivačných príspevkov v ďalších krajinách západnej Európy.
Automobilka v Trnave je technologicky najmodernejšia v skupine PSA. V minulom roku produkcia dosiahla vyše 186 tis. vozidiel, keď medziročne stúpla o viac ako 5 %. Strategická investícia do začatia výroby dosiahla 700 mil. eur. V júni 2006 sa rozbehla výroba modelu Peugeot 207. Investície do spustenia výroby boli ďalších 100 mil. eur. Od roku 2009 začali výrobu nového modelu Citroën C3 Picasso, ktorý sa vyrába zároveň s Peugeotom 207. Z dennej produkcie automobilov tvorí nový model asi 43 %.
SITA
Automobilka od júna vyrába v priemere 900 áut denne namiesto pôvodných 850 a zamestnanci v popoludňajšej zmene pracujú o hodinu dlhšie. Ďalším nástrojom na zvýšenie výroby sú pracovné soboty, s ktorými by mala automobilka takisto pokračovať až do konca roka. V priemere ide o dve pracovné soboty mesačne.
Ako ďalej uviedol Švec, vývoj situácie na budúci rok závisí od toho, ako sa postaví francúzska vláda k rušeniu bonusov: "Prvé správy sú také, že motivačné príspevky na nákup vozidiel budú znižovať postupne, preto by sa to nemalo odraziť hneď," dodal. Dopyt po autách môže podľa neho ovplyvniť aj rušenie motivačných príspevkov v ďalších krajinách západnej Európy.
Automobilka v Trnave je technologicky najmodernejšia v skupine PSA. V minulom roku produkcia dosiahla vyše 186 tis. vozidiel, keď medziročne stúpla o viac ako 5 %. Strategická investícia do začatia výroby dosiahla 700 mil. eur. V júni 2006 sa rozbehla výroba modelu Peugeot 207. Investície do spustenia výroby boli ďalších 100 mil. eur. Od roku 2009 začali výrobu nového modelu Citroën C3 Picasso, ktorý sa vyrába zároveň s Peugeotom 207. Z dennej produkcie automobilov tvorí nový model asi 43 %.
SITA