|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. septembra 2017
Zvolenu sa podľa občanov tento rok najviac darí v školstve
Základná škola na Hrnčiarskej ulici vo Zvolene,
Zdieľať
Základná škola na Hrnčiarskej ulici vo Zvolene,
ilustračné foto Foto: FOTO TASR - Jozef Poliak
Zvolen 18. septembra (TASR) - Na priemernú známku 2,43 ohodnotili obyvatelia Zvolena v tohtoročnom prieskume spokojnosti služby tamojšej samosprávy. Vlani pritom mesto dostalo priemernú známku 2,11. Tento rok mestské služby hodnotilo dohromady 350 občanov. Prvýkrát išlo o reprezentatívny prieskum. Prostredníctvom dotazníka ľudia hodnotili známkou od 1 do 5 činnosti v 16 oblastiach.
„Výsledná známka je pre mesto indikátorom, ako na tom v danom roku je. Medziročné porovnanie známok umožňuje sledovať určitý trend. Ak by napríklad došlo k radikálnemu zhoršeniu v niektorej z oblastí, bolo by našou úlohou dôkladnejšie sa na túto oblasť pozrieť,“ hovorí Dagmar Weisová z odboru rozvoja mesta.
„Občania hodnotili v priemere jednotlivé oblasti známkou dva až dva mínus, čo môžeme považovať za priaznivé hodnotenie. Rozdiel oproti minulému roku mohla spôsobiť najmä nová metodika prieskumu, trend budeme môcť seriózne vyhodnotiť až v ďalších rokoch,“ dodáva.
S celkovo najlepším hodnotením v prieskume skončili oblasti vzdelávanie (2,07), sociálne služby (2,13), mládež (2,18) a technická infraštruktúra (2,18). Najhoršie v hodnotení dopadli dopravná infraštruktúra (2,97), šport (2,81) a tretie od konca bolo zdravotníctvo so známkou 2,73.
„Treba dodať, že občania často nerozlišujú, čo zabezpečuje mesto, kraj či štát. Napríklad v oblasti zdravotníctva mesto podporuje aktivity zamerané na zdravotnú prevenciu a zdravý životný štýl. Hlavné kompetencie v tejto oblasti má však kraj a štát, zdravotnícke služby zabezpečujú aj neverejní poskytovatelia,“ pripomína Weisová.
Okrem známok samospráva v prieskume od občanov získala aj slovné hodnotenie. Na otázku, čo sa za posledný rok zlepšilo, odpovedalo 132 občanov. „Najviac oceňujú zlepšenie v oblasti kultúry, páči sa im, že sa koná množstvo kultúrnych akcií, akcie pre deti, uvádzajú, že mesto ožilo,“ hovorí Weisová.
Na otázku, čo sa v meste za posledný rok zhoršilo, odpovedalo 112 občanov. Najviac boli nespokojní s riešením parkovania a údržbou mestskej zelene. Občania však podľa Weisovej nie sú jednotní – kým jedni chvália čistotu a údržbu, druhí to isté kritizujú. Pri otázke, čo im v meste chýba, odpovedali: kúpalisko, plaváreň, cyklotrasy či parkoviská.
„Problematikou kúpaliska či plavárne sa dlhodobo zaoberáme. Pripravujeme projekt, ktorý rieši ako kúpalisko, tak aj plaváreň. Pri takýchto veľkých témach je však potrebné dosiahnuť zhodu v mestskom zastupiteľstve, ktoré rozhoduje o majetku a investíciách. Čo sa týka parkovania, uvedomujeme si, že na sídliskách dlho nebolo riešené. Nedávno sme na mestský úrad prijali človeka, ktorý by sa mal aktívne zaoberať otázkou parkovania nielen na sídliskách, ale v celom meste,“ povedala primátorka Lenka Balkovičová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR