Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Zvolenské METRO reštartuje, pomohli sami zákazníci



V srdci Slovenska bežia motory zmien na plné obrátky. S cieľom ešte tesnejšie prispôsobiť ponuku potrebám zákazníkov predstavuje METRO Zvolen ako prvé na Slovensku upravený koncept svojej ...



Zdieľať
bez nazvu BRATISLAVA 2. októbra (WBN/PR) - V srdci Slovenska bežia motory zmien na plné obrátky. S cieľom ešte tesnejšie prispôsobiť ponuku potrebám zákazníkov predstavuje METRO Zvolen ako prvé na Slovensku upravený koncept svojej veľkoobchodnej predajne. Usporiadaná je podľa nákupných zvykov podnikateľov a sortiment v nej je tesnejšie ušitý na mieru regiónu.


"Zvolenský región je pre veľkoobchod jedným z najnáročnejších, čo sa týka širokej spádovej oblasti, tlaku na ceny aj flexibilitu služieb. Práve z tohto dôvodu sa METRO Zvolen stalo dejiskom pilotného projektu inovácií, ktorých cieľom je našu ponuku čo najužšie napojiť na želania a reálne každodenné potreby našich zákazníkov," vysvetľuje myšlienku vynoveného METRO riaditeľka predajne Dana Lukáčová.

Prípravy na nové smerovanie zvolenskej prevádzky METRO odštartovali už v apríli tohto roka detailným prieskumom trhu, po ktorom nasledovalo desať zákazníckych panelov – rozhovorov o tom, čo zákazníci využívajú, potrebujú, čo oceňujú a čo by zmenili. Novinky tak predajni prinesú zvýšenú efektivitu, zákazníkom zase METRO presne podľa ich predstáv.

V nepotravinovom sortimente Zvolen ako prvý na Slovensku zavádza zredukovaný koncept "5 svetov", v potravinách prešla úpravou napríklad ponuka cestovín. "Racionalizáciou maloobrátkového tovaru sme sortiment upravili o približne 15-20%. Nejde však len o škrty. Na základe zákazníckeho prieskumu a revízie trhu zaraďujeme aj nový sortiment, po ktorom vznikol dopyt," hovorí Dana Lukáčová.

Ponuka METRO Zvolen sa tak ešte výraznejšie zameria na lokálnu slovenskú produkciu, mliečne výrobky, mäso či zeleninu, narastie bezlepkový a dia sortiment, koreniny aj sladkosti. Servis pre top zákazníkov rozšíri vivárium so živými homármi a akváriá v oddelení rýb, spolupráca s lokálnym pekárom prinesie zákazníkom kompletný sortiment čerstvého chleba a pečiva vo formáte shop in shop.

Novinky na predajnej ploche sa dotknú aj umiestnenia niektorých oddelení. Nákupné zvyklosti zákazníkov napríklad vytýčili novú polohu pre ťažký koloniál hneď na začiatku predajne. "Oleje alebo múky na vozíky tak budú prichádzať ako prvé, čo zákazníkom značne uľahčí nakladanie ďalšieho tovaru," hovorí Dana Lukáčová.

Zmeny, ktoré sa na strednom Slovensku aktuálne pilotujú, majú potenciál nájsť uplatnenie na všetkých prevádzkach METRO aj MAKRO v SR a ČR. Konkrétna realizácia však podľa generálneho riaditeľa reťazca záleží na východiskovej pozícii každej predajne. "Niekde je potrebné na základe dopytu optimalizovať sortiment, inde prijať desať nových zamestnancov na naplnenie potenciálu distribúcie. Z úspešných nápadov pilotovaných vo Zvolene v každom prípade budú ťažiť všetky naše predajne a najmä ich zákazníci," hovorí Guillaume Chêne.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V kežmarskom priemyselnom parku chcú spustiť výrobu dvaja investori
<< predchádzajúci článok
Hospodárske noviny: Slováci dovolenkujú viackrát do roka