|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. septembra 2018
Zvolenská mliekareň exportuje aj do Švédska, Španielska či Portugalska
Na snímke plniaca linka jogurtov vo Zvolenskej mliekarni s.r.o. v piatok 21. septembra 2018.
Zdieľať
Na snímke plniaca linka jogurtov vo Zvolenskej mliekarni s.r.o. v piatok 21. septembra 2018. Foto: TASR - Dušan Hein
Zvolen 21. septembra (TASR) - Okrem slovenských predajní putujú výrobky zo Zvolenskej mliekarne aj do krajín Európskej únie. Mliečne výrobky z tohto podniku nakupujú zákazníci aj v Maďarsku, Českej republike, Švédsku, Španielsku či Portugalsku."Veľkosť našej produkcie je na úrovni 30.000 ton, z toho tento rok predstavuje export približne 68 %. Samozrejme, export chceme navyšovať, ale chceme navyšovať aj objem výroby pre domáci trh. Chystáme sa uviesť nové výrobky, ktoré by sa mali na pultoch objaviť v priebehu jesene," skonštatoval v piatok na stretnutí s novinármi generálny manažér spoločnosti Juraj Blada.
Podľa ministerky pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriely Matečnej je Zvolenská mliekareň príkladom modernej mliekarne. Počas jej piatkovej návštevy vyzdvihla najmä fakt, že ide o slovenský podnik, ktorý spracováva slovenské mlieko od slovenských dodávateľov. "Sme v prevádzke, ktorá spracováva 30 miliónov litrov mlieka od slovenských dodávateľov," podotkla Matečná. Ministerka ocenila aj dizajn tunajších výrobkov, ktoré sa nesú v duchu slovenskej značky.
Mliekareň so 121 zamestnancami zameriava svoj výrobný program na jogurty a jogurtové nápoje, podporujúce zdravý životný štýl. Zo sortimentu 148 aktívnych výrobkov dodáva na slovenský trh mliekareň 67 výrobkov pod značkou Zvolenský, 28 produktov pod privátnymi značkami reťazcov a 53 výrobkov pre zákazníkov v rámci Európskej únie.
V ponuke má aj zmrzlinu, čo má podľa Milana Lapšanského, generálneho riaditeľa Sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR, potenciál. "Je to jeden zo segmentov, ktorý na Slovensku chýba. Máme nedostatočný počet výrobcov, ktorí vyrábajú zmrzlinu a je to produkt, ktorý svojou povahou je vhodný aj na export do ďalekých krajín," podotkol v tejto súvislosti.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR