|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. augusta 2013
Zverejnili meno sprievodcu, ktorý volal rušňovodičovi vo vlaku smrti
Rušňovodič Francisco José Garzón Amo (uprostred)
Zdieľať
Rušňovodič Francisco José Garzón Amo (uprostred) Foto: TASR/AP
Santiago de Compostela 1. augusta (TASR) - Telefonujúcim, ktorý minulý týždeň údajne odpútal pozornosť rušňovodiča španielskeho havarovaného vlaku, bol sprievodca kontrolujúci cestovné lístky v jednom z vozňov. Oznámil to včera najvyšší súd španielskeho regiónu Galícia. Denník El País zverejnil aj totožnosť sprievodcu - je ním Antonio Martín Marugán. Informovala o tom agentúra DPA.Rušňovodič vlaku Francisco José Garzón včera povedal vyšetrujúcemu sudcovi Luisovi Alaezovi, že dvojminútový telefonát so sprievodcom ukončil niekoľko sekúnd pred vykoľajením sa vlaku.
Sprievodca Marugán pre zmienený denník uviedol, že Garzónovi telefonoval preto, aby mu dal inštrukcie, na ktoré nástupisko má prísť s vlakom v nasledujúcej stanici Pontedeume.
Vysokorýchlostný vlak Alvia sa 24. júla vykoľajil v ostrej zákrute a rozpadol sa na časti, keď sa blížil k pútnickému mestu Santiago de Compostela. Pri nešťastí zahynulo 79 ľudí a vyše 150 ďalších utrpelo zranenia.
Rušňovodič Garzón v priznaní už skôr uviedol, že v zákrute išiel rýchlosťou 190 kilometrov za hodinu, hoci je tam povolená maximálna rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Dodal, že bol "duchom neprítomný" a stratil prehľad o trase. Obvinili ho zo zabitia z nedbalosti.
Až tzv. čierna skrinka - záznamník so všetkou komunikáciou rušňovodiča - odhalila, že Garzón prijal telefonát od zamestnanca železničnej spoločnosti Renfe. Garzón o tomto telefonáte polícii pri vypočúvaní najskôr nepovedal a zatiaľ nie je jasné prečo.
Zamestnanci spoločnosti Renfe majú vo vlaku povolené používať telefóny len v núdzových prípadoch. Marugán najprv popieral, že v čase nehody komunikoval s Garzónom. Chcel tak chrániť rušňovodiča, ktorý je jeho priateľom, citoval El País vyšetrovateľov.
Sprievodcovia nemajú prístup do kabíny rušňovodiča a môžu s ním komunikovať iba telefonicky. AP včera upozornila na kontroverznosť - čierna skrinka totiž odhalila, že rušňovodič telefonoval práve v čase vykoľajenia sa vlaku, aj keď on sám tvrdí, že telefonát ukončil niekoľko sekúnd pred nehodou.
Súd v tejto súvislosti v oznámení napísal, že nevie, s kým Garzón volal - okrem skutočnosti, že to bol zamestnanec železničnej spoločnosti.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR