|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. decembra 2009
Zverejnili ďalšiu správu o havárii airbusu
Francúzski vyšetrovatelia zverejnili vo štvrtok ďalšiu predbežnú správu o havárii lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa začiatkom júna zrútilo do Atlantického oceánu. Pri nešťastí zahynulo ...
Zdieľať
PARÍŽ 17. decembra (WEBNOVINY) - Francúzski vyšetrovatelia zverejnili vo štvrtok ďalšiu predbežnú správu o havárii lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa začiatkom júna zrútilo do Atlantického oceánu. Pri nešťastí zahynulo všetkých 228 osôb na palube. Airbus A330 na ceste z Ria de Janeiro do Paríža spadol v noci z 31. mája na 1. júna počas silnej búrky do Atlantického oceánu asi 1000 kilometrov od brazílskeho pobrežia. Pátracím tímom sa doteraz nepodarilo nájsť čierne skrinky, ktoré sa zrejme potopili do niekoľkokilometrovej hĺbky. Pátranie po čiernych skrinkách majú obnoviť vo februári.
Vyšetrovanie nešťastia sa zameralo najmä na možnosť zlyhania tzv. Pitotových trubiek, ktoré slúžia na meranie rýchlosti. Na ich poškodenie upozornili pred haváriou automatické správy odvysielané lietadlom. Vyšetrovatelia z agentúry BEA v novej správe vyzvali na ďalšie preverenie týchto vonkajších rýchlostných senzorov, ktoré vo výške zamŕzajú a dávajú pilotom zlé údaje. Správa konštatuje, že príčinu nešťastia síce vyšetrovanie neodhalilo, no " použité Pitotove trubice sú poruchové".
Spoločnosť Air France pod tlakom odborov vymenila od tragédie vonkajšie rýchlostné senzory na všetkých svojich lietadlách typu Airbus A330 a A340. Odbory obvinili spoločnosti Airbus, Air France a Európsku agentúru pre bezpečnosť leteckej dopravy, že o probléme s Pitotovými trubkami vedeli ešte pred haváriou, no nekonali. Prvá vyšetrovacia správa konštatovala, že senzory boli jedným z faktorov vedúcich k nešťastiu, no nie tým hlavným. Lietadlo totiž pred pádom vyslalo sériu automatických signálov naznačujúcich celkové systémové zlyhanie.
SITA
Vyšetrovanie nešťastia sa zameralo najmä na možnosť zlyhania tzv. Pitotových trubiek, ktoré slúžia na meranie rýchlosti. Na ich poškodenie upozornili pred haváriou automatické správy odvysielané lietadlom. Vyšetrovatelia z agentúry BEA v novej správe vyzvali na ďalšie preverenie týchto vonkajších rýchlostných senzorov, ktoré vo výške zamŕzajú a dávajú pilotom zlé údaje. Správa konštatuje, že príčinu nešťastia síce vyšetrovanie neodhalilo, no " použité Pitotove trubice sú poruchové".
Spoločnosť Air France pod tlakom odborov vymenila od tragédie vonkajšie rýchlostné senzory na všetkých svojich lietadlách typu Airbus A330 a A340. Odbory obvinili spoločnosti Airbus, Air France a Európsku agentúru pre bezpečnosť leteckej dopravy, že o probléme s Pitotovými trubkami vedeli ešte pred haváriou, no nekonali. Prvá vyšetrovacia správa konštatovala, že senzory boli jedným z faktorov vedúcich k nešťastiu, no nie tým hlavným. Lietadlo totiž pred pádom vyslalo sériu automatických signálov naznačujúcich celkové systémové zlyhanie.
SITA