|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. februára 2015
Zväz cestovného ruchu chce zlepšiť imidž Slovenska v zahraničí
Vysoké Tatry sa v týchto dňoch kúpu v slnku. Jeho východy vidia pracovníci observatória na Lomnickom štíte na Slovensku ako prví.
Zdieľať
Vysoké Tatry sa v týchto dňoch kúpu v slnku. Jeho východy vidia pracovníci observatória na Lomnickom štíte na Slovensku ako prví. Foto: TASR / Pavol Ďurčo
Bratislava 5. februára (TASR) – Rekreačné poukážky, rozširovanie leteckých spojení s novými destináciami, spolupráca s oblastnými organizáciami cestovného ruchu pri prezentácii regiónov Slovenska a tiež odbúranie byrokracie a nadmernej administratívy by malo prispieť k rozvoju cestovného ruchu na Slovensku."Neteší nás minuloročný prepad Slovenska, keď počet prenocovaní klesol za prvých deväť mesiacov o takmer 580.000 v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2013. Domácich aj zahraničných turistov musíme prilákať do našich zariadení," povedal TASR prezident Zväzu cestovného ruchu (ZCR) SR Marek Harbuľák. Pritiahnuť návštevníkov zo vzdialených krajín by podľa neho mali chartrové a pravidelné linky zavedené na slovenských letiskách, ktoré sa postupne rozširujú. Domácu klientelu pre trávenie dovolenky na Slovensku by mali motivovať rekreačné poukážky. Tie mali byť podľa prezidenta ZCR už dávno zavedené. Slovensko by sa malo zviditeľniť aj na veľtrhoch a výstavách, ktoré na rok 2015 naplánovala Slovenská agentúra pre rozvoj cestovného ruchu (SACR).
ZCR si na tento rok stanovil desať priorít. Chce nadviazať aj na Stratégiu rozvoja cestovného ruchu, ktorú vláda schválila pre roky 2014 až 2020. "Obsahuje celý rad veľmi závažných úloh na podporu cestovného ruchu. Akčný plán, o ktorom sme s rezortom dopravy rokovali v decembri minulého roku, obsahuje len určitú časť stratégie. V žiadnom prípade nemôžeme povedať, že je to pre nás dostatočný akčný plán," konštatoval viceprezident ZCR Stanislav Macko. Prioritná pozornosť Slovenska by sa podľa neho nemala sústreďovať na Čínu, Japonsko, či Kóreu vzhľadom na nízky počet turistov, ktorí z týchto krajín Slovensko navštívia. "Zďaleka nedosahujú slovenský priemer 2,8 prenocovaní, keďže sa sústreďujú len na návštevu mesta. Zahraniční hostia by k nám mali pricestovať na dlhšie obdobie a častejšie, z blízkych aj ďalekých krajín," povedal Macko.
ZCR je rozhodnutý podporovať aj tvorbu Národného programu kvality. Podieľa sa aj na príprave materiálov, ktoré majú znížiť vysokú mieru byrokracie a regulačného zaťaženia, čo je, ako skonštatoval Macko, jedna z priorít všetkých zamestnávateľov na Slovensku, nielen v cestovnom ruchu. "Nielen národná, ale aj legislatíva Európskej únie podnikateľský stav neúmerne zaťažujú a neprospievajú zvyšovaniu kvality služieb," konštatoval viceprezident ZCR.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR