|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. januára 2012
ZUNO chce ponúkať najvyššie úroky na trhu
Tomáš Kuna, riaditeľ ZUNO bank na Slovensku a v Česku hovorí, že banka chce ponúkať úroky, ktoré budú patriť medzi najvyššie na trhu. Zároveň dodáva, že úroky nemusia zostať na vysokej úrovni ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. januára (WBN/PR) - Tomáš Kuna, riaditeľ ZUNO bank na Slovensku a v Česku hovorí, že banka chce ponúkať úroky, ktoré budú patriť medzi najvyššie na trhu. Zároveň dodáva, že úroky nemusia zostať na vysokej úrovni navždy.
Čo ste študovali a ako ste sa dostali k bankovníctvu?
Vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Prahe, odbor Priemyselná ekonomika a obchod. Svoju kariéru som vo svete financií začínal a s menšími prestávkami som mu ostal verný dodnes. Konkrétne na bankovníctvo ma však nahovoril môj známy z čias štúdia MBA na americkom Rochester Institute of Technology. Ako člen predstavenstva v Poštovej banke ma oslovil s možnosťou viesť nový projekt určený seniorom. Projekt uspel a ja som na základe toho dostal ponuku starať sa v banke o marketing a vývoj nových produktov. A po necelých troch rokoch v Poštovej banke ma oslovila ZUNO bank.
V Poštovej banke ste mali na starosti marketing, ale aj nové produkty. Čo sa dá ešte nové v tejto oblasti vymyslieť?
Myslím si, že stále je s čím prísť. Napríklad v Poštovej banke sme počas môjho pôsobenia priniesli na trh úplnú novinku – neviazaný termínovaný vklad. Aj ZUNO čoskoro predstaví úverové produkty, ktoré budú niečím nové, výnimočné.
Pôsobili ste vo firme Betway.com, ktorá sa venuje online stávkovaniu, čo z tejto skúsenosti sa dá použiť v banke?
Tak ako ZUNO, aj Betway bol nový projekt s cieľom vybudovať novú značku v celoeurópskom meradle. Začínali sme stavať takpovediac na zelenej lúke, od vytvorenia loga či dizajn manuálu. Potom prišlo testovanie v jednotlivých krajinách, následne kampaň a postupné predstavovanie nových produktov.
V online bankovníctve vám pribudla minulý rok konkurencia Axa banka a na českom trhu Air banka. Ako vás to ovplyvnilo čo do počtu klientov a služieb?
Nemyslím si, že Axa je našou priamou konkurenciou. Konkurujeme si síce v niektorých produktoch, ale ich prioritnou činnosťou je poisťovníctvo. Čo sa českej Air Bank týka, je na trhu príliš krátko na to, aby mohla nejak významne ovplyvniť našu klientsku základňu. Neočakávame teda jej vplyv na ZUNO, obávať by sa mali skôr kamenné banky.
Internetové banky bojujú o klienta aj vysokými úrokmi na vkladoch. Kam až môžu rásť?
Úrokové sadzby rozhodne neostanú navždy na tejto úrovni. Úprava výšky úrokov je totiž prirodzený spôsob fungovania bánk v konkurenčnom prostredí, pričom sa zohľadňujú podmienky a vývoj sadzieb na trhu. Keď prišlo ZUNO v decembri 2010 na trh, zaviazali sme sa ponúkať úroky, ktoré budú patriť medzi najvyššie na trhu. A tento sľub sa nám darí plniť.
Zuno sa profiluje ako banka druhej voľby, vychádza táto stratégia?
Zatiaľ áno. Od tohto profilu by sme však chceli pomaly upúšťať. Uvedomujeme si, že život sa presúva na internet a o pár rokov bude riešenie banky online samozrejmosťou. Či už cez počítač alebo mobil. Preto čoskoro uvedieme na trh úverové produkty. Klient tak nájde v ZUNO kompletnejšie portfólio produktov a nič mu už nebude brániť, aby využíval ZUNO ako svoju primárnu banku.
Online banky začínajú so základnými produktmi pre klientov a postupne ich sortiment rozširujú. Vy už máte sporiace účty, termínované vklady. Pribudnú v tomto roku aj hypotéky?
Hypotéky máme v pláne. V prvom štvrťroku však uvedieme na trh povolené prečerpanie a spotrebné úvery. Neskôr v tomto roku by mali pribudnúť kreditné karty. O termíne hypoték je teda ešte predčasné hovoriť.
Za rok fungovania ste získali 30 tisíc klientov, splnili ste plány? Aké čísla si predstavujete v tomto roku?
Presné čísla by som nerád zverejňoval. Doterajšie priaznivé výsledky nasvedčujú, že máme ešte veľký potenciál osloviť nových klientov. Teraz je však našou hlavnou prioritou spokojnosť klientov s našimi službami. Keď sa nám podarí splniť tento cieľ, nebude problém splniť čísla. Preto chceme v tejto oblasti urobiť maximum.
mBank je aj po štyroch rokoch na trhu stále v červených číslach. Ako je to u vás?
Nie je možné očakávať, že banka sa po roku fungovania dostane do zisku. V ZUNO máme nastavené realistické plány, preto sme so ziskom rozhodne nepočítali. Od spustenia prevádzky na Slovensku v decembri 2010 a v Česku v júli 2011 do konca roka 2011 však ZUNO oslovilo viac ako 66 000 klientov, ktorí si k nám vložili viac ako 720 miliónov eur. Po prvom roku fungovania máme jednopercentný podiel na vkladoch domácností. Veľmi dôležitým ukazovateľom je pre nás aj výsledok našich interných prieskumov, podľa ktorých by až 88 % našich klientov odporučilo ZUNO svojim známym. A to nás veľmi teší.
V rozhovore na vašom webe ste spomínali, že nemáte rád vysoké bankové poplatky. Z čoho má internetová banka najvyššie príjmy ak sú poplatky nízke?
Banky majú viacero zdrojov príjmu, nie je to len o poplatkoch od klientov. Významný podiel na tom majú napríklad kartové transakcie a samozrejme úrokové marže. V prípade ZUNO netreba tiež zabúdať na fakt, že až polovicu nákladov tradičných bánk zvyčajne tvoria ich pobočky. Ako direct banka teda v tomto smere veľa ušetríme.
Čo ste študovali a ako ste sa dostali k bankovníctvu?
Vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Prahe, odbor Priemyselná ekonomika a obchod. Svoju kariéru som vo svete financií začínal a s menšími prestávkami som mu ostal verný dodnes. Konkrétne na bankovníctvo ma však nahovoril môj známy z čias štúdia MBA na americkom Rochester Institute of Technology. Ako člen predstavenstva v Poštovej banke ma oslovil s možnosťou viesť nový projekt určený seniorom. Projekt uspel a ja som na základe toho dostal ponuku starať sa v banke o marketing a vývoj nových produktov. A po necelých troch rokoch v Poštovej banke ma oslovila ZUNO bank.
V Poštovej banke ste mali na starosti marketing, ale aj nové produkty. Čo sa dá ešte nové v tejto oblasti vymyslieť?
Myslím si, že stále je s čím prísť. Napríklad v Poštovej banke sme počas môjho pôsobenia priniesli na trh úplnú novinku – neviazaný termínovaný vklad. Aj ZUNO čoskoro predstaví úverové produkty, ktoré budú niečím nové, výnimočné.
Pôsobili ste vo firme Betway.com, ktorá sa venuje online stávkovaniu, čo z tejto skúsenosti sa dá použiť v banke?
Tak ako ZUNO, aj Betway bol nový projekt s cieľom vybudovať novú značku v celoeurópskom meradle. Začínali sme stavať takpovediac na zelenej lúke, od vytvorenia loga či dizajn manuálu. Potom prišlo testovanie v jednotlivých krajinách, následne kampaň a postupné predstavovanie nových produktov.
V online bankovníctve vám pribudla minulý rok konkurencia Axa banka a na českom trhu Air banka. Ako vás to ovplyvnilo čo do počtu klientov a služieb?
Nemyslím si, že Axa je našou priamou konkurenciou. Konkurujeme si síce v niektorých produktoch, ale ich prioritnou činnosťou je poisťovníctvo. Čo sa českej Air Bank týka, je na trhu príliš krátko na to, aby mohla nejak významne ovplyvniť našu klientsku základňu. Neočakávame teda jej vplyv na ZUNO, obávať by sa mali skôr kamenné banky.
Internetové banky bojujú o klienta aj vysokými úrokmi na vkladoch. Kam až môžu rásť?
Úrokové sadzby rozhodne neostanú navždy na tejto úrovni. Úprava výšky úrokov je totiž prirodzený spôsob fungovania bánk v konkurenčnom prostredí, pričom sa zohľadňujú podmienky a vývoj sadzieb na trhu. Keď prišlo ZUNO v decembri 2010 na trh, zaviazali sme sa ponúkať úroky, ktoré budú patriť medzi najvyššie na trhu. A tento sľub sa nám darí plniť.
Zuno sa profiluje ako banka druhej voľby, vychádza táto stratégia?
Zatiaľ áno. Od tohto profilu by sme však chceli pomaly upúšťať. Uvedomujeme si, že život sa presúva na internet a o pár rokov bude riešenie banky online samozrejmosťou. Či už cez počítač alebo mobil. Preto čoskoro uvedieme na trh úverové produkty. Klient tak nájde v ZUNO kompletnejšie portfólio produktov a nič mu už nebude brániť, aby využíval ZUNO ako svoju primárnu banku.
Online banky začínajú so základnými produktmi pre klientov a postupne ich sortiment rozširujú. Vy už máte sporiace účty, termínované vklady. Pribudnú v tomto roku aj hypotéky?
Hypotéky máme v pláne. V prvom štvrťroku však uvedieme na trh povolené prečerpanie a spotrebné úvery. Neskôr v tomto roku by mali pribudnúť kreditné karty. O termíne hypoték je teda ešte predčasné hovoriť.
Za rok fungovania ste získali 30 tisíc klientov, splnili ste plány? Aké čísla si predstavujete v tomto roku?
Presné čísla by som nerád zverejňoval. Doterajšie priaznivé výsledky nasvedčujú, že máme ešte veľký potenciál osloviť nových klientov. Teraz je však našou hlavnou prioritou spokojnosť klientov s našimi službami. Keď sa nám podarí splniť tento cieľ, nebude problém splniť čísla. Preto chceme v tejto oblasti urobiť maximum.
mBank je aj po štyroch rokoch na trhu stále v červených číslach. Ako je to u vás?
Nie je možné očakávať, že banka sa po roku fungovania dostane do zisku. V ZUNO máme nastavené realistické plány, preto sme so ziskom rozhodne nepočítali. Od spustenia prevádzky na Slovensku v decembri 2010 a v Česku v júli 2011 do konca roka 2011 však ZUNO oslovilo viac ako 66 000 klientov, ktorí si k nám vložili viac ako 720 miliónov eur. Po prvom roku fungovania máme jednopercentný podiel na vkladoch domácností. Veľmi dôležitým ukazovateľom je pre nás aj výsledok našich interných prieskumov, podľa ktorých by až 88 % našich klientov odporučilo ZUNO svojim známym. A to nás veľmi teší.
V rozhovore na vašom webe ste spomínali, že nemáte rád vysoké bankové poplatky. Z čoho má internetová banka najvyššie príjmy ak sú poplatky nízke?
Banky majú viacero zdrojov príjmu, nie je to len o poplatkoch od klientov. Významný podiel na tom majú napríklad kartové transakcie a samozrejme úrokové marže. V prípade ZUNO netreba tiež zabúdať na fakt, že až polovicu nákladov tradičných bánk zvyčajne tvoria ich pobočky. Ako direct banka teda v tomto smere veľa ušetríme.