|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. januára 2013
Zúfalým gemblerom svitla nádej, vytvorili im linku záchrany
Ľudia závislí od hrania ako aj ich blízki sa môžu od piatka 1. februára obrániť na novú bezplatnú telefonickú linku. Tú zriadilo Centrum pre liečbu drogových závislostí v Bratislave na čísle ...
Zdieľať
BRATISLAVA 31. januára (WEBNOVINY) - Ľudia závislí od hrania ako aj ich blízki sa môžu od piatka 1. februára obrániť na novú bezplatnú telefonickú linku. Tú zriadilo Centrum pre liečbu drogových závislostí v Bratislave na čísle 0800 800 900. "Je to prvý krok k tomu, aby sa venovalo tomuto problému, lebo pre rodiny je hrozný," povedal na tlačovej besede v Bratislave riaditeľ centra Ľubomír Okruhlica.
Podľa Okruhlicu sa patologické hráčstvo, teda gambling, podobá na závislosť od látok. "Na základe rady štúdií sa preukázalo, že ten mechanizmus je taký istý ako pri látkových závislostiach, ako je alkohol, tabak, drogy," ozrejmil. Oba druhy závislostí sú často previazané. Ako dodal, každý štvrtý gambler má aj problémy s látkami.
Počet hospitalizovaných pacientov s diagnózou patologické hráčstvo sa v zdravotníckych zariadeniach na Slovensku pohybuje okolo 270. Gamblerom sa venujú aj v Centre pre liečbu drogových závislostí v Bratislave. Z nich je až 63 percent závislých od hrania na automatoch. Na druhom mieste je zdrojom závislosti stávkovanie a tipovanie, čo trápi 24,5 percenta ľudí, ktorí prišli problém riešiť do centra.
Zriadenie linky pomoci vyplýva z novely zákona o hazardných hrách z decembra minulého roka. Informácie o linke aj s jej číslom by mali byť v každom zariadení, v ktorom sa hrajú hazardné hry. Linku financujú sponzorsky. Na jej rozpočet prispeli napríklad spoločnosť Tipos, Niké, Fortuna, Asociácia zábavy a hier či Asociácia prevádzkovateľa videohier.
Centrum pôvodne navrhlo ministerstvu financií, aby bola linka v prevádzke sedem dní v týždni a 24-hodín denne. "Rozhodli sa zatiaľ pre alternatívu v pracovné dni s tým, že keď to bude fungovať, tak by sa to rozšírilo," povedal Okruhlica.
Rozpočet linky je 50-tisíc eur na rok. Na linke budú odborníci k dispozícii v pracovné dni od 9:00 do 17:00, pričom budú poskytovať poradenstvo, rozoberať problémy, snažiť sa emočne volajúcich podporiť a prípadne usmerniť na ďalšie pracovisko.
Podľa Okruhlicu sa patologické hráčstvo, teda gambling, podobá na závislosť od látok. "Na základe rady štúdií sa preukázalo, že ten mechanizmus je taký istý ako pri látkových závislostiach, ako je alkohol, tabak, drogy," ozrejmil. Oba druhy závislostí sú často previazané. Ako dodal, každý štvrtý gambler má aj problémy s látkami.
Počet hospitalizovaných pacientov s diagnózou patologické hráčstvo sa v zdravotníckych zariadeniach na Slovensku pohybuje okolo 270. Gamblerom sa venujú aj v Centre pre liečbu drogových závislostí v Bratislave. Z nich je až 63 percent závislých od hrania na automatoch. Na druhom mieste je zdrojom závislosti stávkovanie a tipovanie, čo trápi 24,5 percenta ľudí, ktorí prišli problém riešiť do centra.
Zriadenie linky pomoci vyplýva z novely zákona o hazardných hrách z decembra minulého roka. Informácie o linke aj s jej číslom by mali byť v každom zariadení, v ktorom sa hrajú hazardné hry. Linku financujú sponzorsky. Na jej rozpočet prispeli napríklad spoločnosť Tipos, Niké, Fortuna, Asociácia zábavy a hier či Asociácia prevádzkovateľa videohier.
Centrum pôvodne navrhlo ministerstvu financií, aby bola linka v prevádzke sedem dní v týždni a 24-hodín denne. "Rozhodli sa zatiaľ pre alternatívu v pracovné dni s tým, že keď to bude fungovať, tak by sa to rozšírilo," povedal Okruhlica.
Rozpočet linky je 50-tisíc eur na rok. Na linke budú odborníci k dispozícii v pracovné dni od 9:00 do 17:00, pričom budú poskytovať poradenstvo, rozoberať problémy, snažiť sa emočne volajúcich podporiť a prípadne usmerniť na ďalšie pracovisko.