|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
ZSSK víta snahu ministra Érseka sústrediť sa na modernizáciu infraštruktúry – zastarané a pomalé trate zvyšujú potrebný počet koľajových vozidiel o 20 – 30 %
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) víta snahu ministra dopravy a výstavby SR Arpáda Érseka sústrediť sa na modernizáciu železničnej infraštruktúry. Pripomíname, že od ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. januára 2019 (WBN/PR) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) víta snahu ministra dopravy a výstavby SR Arpáda Érseka sústrediť sa na modernizáciu železničnej infraštruktúry.
Pripomíname, že od roku 1988 nebola na Slovensku postavená ani jedna nová trať. Pritom zastarané pomalé trate, frekventované, no neelektrifikované, úseky, jednokoľajky, "úzke hrdlá" v železničných staniciach a pri významných uzloch podľa hrubého prepočtu našich odborníkov zvyšujú potrebný počet našich vozidiel o 20 – 30 %. Inými slovami, keby boli kľúčové trate a uzly zrekonštruované, mohli by sme najstaršie a najporuchovejšie vozidlá vyradiť a sústrediť sa na opravy a rekonštrukcie tých najperspektívnejších vozidlových sérií. O pohodlí, znížení meškaní a vyššej rýchlosti, z ktorej by profitovali cestujúci i životné prostredie, ani nehovoriac.
Vozbu vlakov osobnej dopravy (plynulosť dopravy, včasnosť spojov a dĺžku meškaní) všeobecne ovplyvňuje stav infraštruktúry, či už z dôvodu nepriaznivých poveternostných podmienok alebo technického stavu. Veľmi často sa vyskytujú obmedzenia traťových rýchlostí práve pre nepriaznivý stav infraštruktúry (a to v rámci celého Slovenska), keď je prevádzková rýchlosť znížená dokonca iba na 10km/h. Takýto stav evidujeme aj na tzv. "Zvolensku", konkrétne na trati Zvolen – Šahy, kde bola od nového roku obnovená železničná doprava osobných vlakov.
V Bratislave by pomohlo zokruhovanie infraštruktúry či stanica Filiálka, v Košiciach napríklad zdvojkoľajnenie trate Kysak – Prešov. Zároveň netreba zabudnúť na celú južnú trasu, ktorej veľká časť je neelektrifikovaná alebo jednoducho extrémne zastaraná. Určite výrazným posunom vpred by bolo aj vybudovanie trasy medzi Nitrou a Trnovcom nad Váhom, ktoré by dokázalo skrátiť čas jazdy medzi Nitrou a Bratislavou o zhruba polovicu na približne 50 minút.
Viac v priloženej prezentácii.
25 ks moderných elektrických jednotiek
21 ks dieselmotorových jednotiek
päť nových hybridných vlakov a jeden multifunkčný rušeň
35 ks novovyrobených osobných vozňov radu Bmpz a Ampz
50 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bmz
renovácia vo vlastnej réžii – 31 ks diaľkových vozňov (13 vozňov Apeer a 18 vozňov Bpeer)
8 ks motorových jednotiek, nazývaných Mravce
strediská technicko-hygienickej údržby – pripravovaná realizácia
Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca
Zdroj: Webnoviny.sk - ZSSK víta snahu ministra Érseka sústrediť sa na modernizáciu infraštruktúry – zastarané a pomalé trate zvyšujú potrebný počet koľajových vozidiel o 20 – 30 % © SITA Všetky práva vyhradené.
Pripomíname, že od roku 1988 nebola na Slovensku postavená ani jedna nová trať. Pritom zastarané pomalé trate, frekventované, no neelektrifikované, úseky, jednokoľajky, "úzke hrdlá" v železničných staniciach a pri významných uzloch podľa hrubého prepočtu našich odborníkov zvyšujú potrebný počet našich vozidiel o 20 – 30 %. Inými slovami, keby boli kľúčové trate a uzly zrekonštruované, mohli by sme najstaršie a najporuchovejšie vozidlá vyradiť a sústrediť sa na opravy a rekonštrukcie tých najperspektívnejších vozidlových sérií. O pohodlí, znížení meškaní a vyššej rýchlosti, z ktorej by profitovali cestujúci i životné prostredie, ani nehovoriac.
Vozbu vlakov osobnej dopravy (plynulosť dopravy, včasnosť spojov a dĺžku meškaní) všeobecne ovplyvňuje stav infraštruktúry, či už z dôvodu nepriaznivých poveternostných podmienok alebo technického stavu. Veľmi často sa vyskytujú obmedzenia traťových rýchlostí práve pre nepriaznivý stav infraštruktúry (a to v rámci celého Slovenska), keď je prevádzková rýchlosť znížená dokonca iba na 10km/h. Takýto stav evidujeme aj na tzv. "Zvolensku", konkrétne na trati Zvolen – Šahy, kde bola od nového roku obnovená železničná doprava osobných vlakov.
V Bratislave by pomohlo zokruhovanie infraštruktúry či stanica Filiálka, v Košiciach napríklad zdvojkoľajnenie trate Kysak – Prešov. Zároveň netreba zabudnúť na celú južnú trasu, ktorej veľká časť je neelektrifikovaná alebo jednoducho extrémne zastaraná. Určite výrazným posunom vpred by bolo aj vybudovanie trasy medzi Nitrou a Trnovcom nad Váhom, ktoré by dokázalo skrátiť čas jazdy medzi Nitrou a Bratislavou o zhruba polovicu na približne 50 minút.
Viac v priloženej prezentácii.
Pripomíname úspešné tendre a investície:
25 ks moderných elektrických jednotiek
- celkový objem: 160 miliónov eur
- predpokladané dodanie: v roku 2020 (pozn.: dva roky od účinnosti zmluvy – 2018)
- nasadzovanie: Žilinský kraj
21 ks dieselmotorových jednotiek
- celkový objem: 77 miliónov eur
- predpokladané dodanie prvých vozidiel: druhý kvartál roka 2019
- nasadzovanie: Banskobystrický samosprávny kraj
päť nových hybridných vlakov a jeden multifunkčný rušeň
- celkový objem eur: 39,5 milióna eur
- predpokladané dodanie: grafikon 2020/2021
- nasadzovanie: Tatry
35 ks novovyrobených osobných vozňov radu Bmpz a Ampz
- celkový objem eur: cena za 1 ks = približne 1,87 milióna eur
- predpokladané dodanie: v priebehu rokov 2018 – 2021
- nasadzovanie: diaľková doprava
50 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bmz
- celkový objem eur: cena za 1 ks = 750-tisíc eur
- predpokladané dodanie: v priebehu rokov 2018 – 2021
- nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)
renovácia vo vlastnej réžii – 31 ks diaľkových vozňov (13 vozňov Apeer a 18 vozňov Bpeer)
- celkový objem eur: 3,1 milióna eur (predpokladané náklady na 1 vozeň = 100-tisíc eur)
- dodanie: zákazka má byť hotová do konca roka 2018
- nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)
8 ks motorových jednotiek, nazývaných Mravce
- celkový objem eur: 11 055 752 eur
- dodanie: do konca roka 2017
- nasadzovanie: vybrané trasy v okolí Zvolena
strediská technicko-hygienickej údržby – pripravovaná realizácia
- tri strediská – Nové Zámky, Zvolen, Humenné
- celkový objem eur: približne 100 miliónov eur
Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca
Zdroj: Webnoviny.sk - ZSSK víta snahu ministra Érseka sústrediť sa na modernizáciu infraštruktúry – zastarané a pomalé trate zvyšujú potrebný počet koľajových vozidiel o 20 – 30 % © SITA Všetky práva vyhradené.