|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. decembra 2015
ZSSK v januári zastavuje IC vlaky z Bratislavy do Košíc
Štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zastaví od 18. januára 2016 prevádzku InterCity (IC) vlakov na linke Bratislava - Žilina - Košice a späť. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: Tablet.TV
Bratislava 4. decembra (TASR) - Štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zastaví od 18. januára 2016 prevádzku InterCity (IC) vlakov na linke Bratislava – Žilina – Košice a späť. Rozhodol o tom dnes manažment spoločnosti, informovala riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová. Dôvodom je situácia na trhu komerčnej železničnej dopravy. ZSSK podľa nej nedokáže naplniť očakávania akcionára pre rok 2016 a vymazať stratu, ktorú tieto vlaky produkujú. "Ekonomická kondícia IC vlakov sa tri roky systematicky zlepšovala, stratu sme každoročne radikálne znižovali. Po príchode konkurencie počet cestujúcich klesol. Nedokážeme tak dostať tieto vlaky do kladných čísiel," pripustil generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor. Konkurenciu na tejto trase tvorí súkromný dopravca RegioJet.
Hoci podľa ZSSK tržby IC vlakov pokrývajú náklady prevádzky a priebežný výsledok na úrovni EBITDA, teda bez nákladových úrokov a odpisov, je kladný, celkovo v tomto roku vygenerujú účtovnú stratu na úrovni roka 2014. InterCity vlaky od roku 2012 nie sú dotované ani objednávané štátom.
"Urobili sme všetky možné opatrenia na zlepšenie ekonomiky a súčasne sme priniesli citeľné skvalitnenie služieb cestujúcim. Napriek tomu končíme, pretože sme zodpovední manažéri a nemôžeme sa správať iracionálne a nehospodárne. K životu v konkurenčnom prostredí patria aj takéto nepríjemné rozhodnutia," doplnil Gábor.
Spoločnosť podľa neho použije vozne aj personál z IC vlakov na zlepšenie úrovne a služieb v rýchlikoch na rôznych linkách v rámci Slovenska. Na trase IC vlakov ZSSK v súčasnosti realizuje aj dopravu na objednávku štátu. Ide o diaľkové vlaky každé dve hodiny v oboch smeroch, na častiach trasy každú hodinu, a na kratších úsekoch tiež regionálne vlaky.
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Možnosť zrušenia štátnych IC vlaky na trase z Bratislavy do Košíc naznačil už vo štvrtok (3.12.) v parlamente minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). "Momentálne sme vo finálnej fáze vyhodnocovania prevádzky IC vlakov... Je z môjho pohľadu veľmi pravdepodobné, že z tejto pozície ustúpime a vytvoríme tak ešte väčší priestor pre RegioJet, aby prevádzkoval túto službu," konštatoval počas pravidelnej Hodiny otázok.RegioJet nedávno oznámil, že začiatkom budúceho roka prestane vypravovať svoje vlaky na trase z Bratislavy do Košíc. Dôvodom tohto rozhodnutia bolo podľa majiteľa firmy Radima Jančuru to, že ministerstvo dopravy nerobí nič s podnákladovými cenami v stratových IC vlakoch štátnej ZSSK a snaží sa nimi cielene vytlačiť konkurujúci RegioJet z trhu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR