|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. septembra 2010
ŽSSK prevzala posledný z modernizovaných vozňov
Generálny riaditeľ Železničných opravovní a strojární (ŽOS) Zvolen Miloš Kyselica v pondelok generálnemu riaditeľovi Železničnej spoločnosti Slovensko (ŽSSK) ...
Zdieľať
Ilustračné foto: spz.logout.cz
ZVOLEN 27. septembra (WEBNOVINY) - Generálny riaditeľ Železničných opravovní a strojární (ŽOS) Zvolen Miloš Kyselica v pondelok generálnemu riaditeľovi Železničnej spoločnosti Slovensko (ŽSSK) Pavlovi Kravcovi slávnostne odovzdal poslednú zo série 44 modernizovaných motorových vlakových jednotiek 813-913, určených na regionálne trate. Kompletná prestavba priemerne takmer 40-ročných vozňov priniesla okrem zlepšenia technických parametrov aj vyšší komfort pre cestujúcich. Zákazku za spolu 44 mil. eur získali ŽOS Zvolen v roku 2005, v roku 2006 prebiehal vývoj novej motorovej jednotky a samotná výroba všetkých 44 vozidiel trvala zhruba štyri roky.
Motorové jednotky 813-913 sú zdvojené vozne - prestavané niekdajšie motorové vozne 810 a vagóny 010 - spojené priechodným kĺbom. Z pôvodných vozňov prakticky zostala len podvozková časť, všetko ostatné je nové. Medzi železničiarmi už získali prezývku "Bagety" a medzi ich výhody, patria nižší hluk a vibrácie, kvalitné vetranie a tepelná pohoda, pohodlnejšie sedadlá aj viac úložného priestoru. "Z technického hľadiska je tam nový pohon, ktorý je v porovnaní s predchádzajúcimi vozidlami jedinečný. Dokáže zachovať stúpavosť a pritom rýchlosť v ťažkých terénoch. Bezpečnostný systém je na úrovni európskeho štandardu," povedal Kyselica. Životnosť modernizovaných vozňov sa odhaduje na 20 rokov.
Rozhodnutím rekonštruovať staré motorové vozne namiesto ich vyradenia z prevádzky a nákupu nových, ušetrila ŽSSK približne 61,3 mil. eur. Podľa jej generálneho riaditeľa Kravca má ŽSSK záujem o modernizáciu ďalších, bude to však závisieť od finančných prostriedkov. "Je ešte 20 starých motorových jednotiek, ktoré by bolo možné prepracovať," uviedol Kravec.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Spoločnosť eviduje základné imanie 212,44 mil. eur.
Spoločnosť Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od 1. októbra 1994. Má základné imanie takmer 11,9 mil. eur. Vykonáva opravy a modernizácie motorových rušňov s dieselelektrickým a dieselhydraulickým prenosom výkonu, opravy a modernizácie motorových vozňov, opravy vybraných typov osobných vozňov, opravy agregátov, rekonštrukcie a prestavby železničných koľajových vozidiel.
SITA
Motorové jednotky 813-913 sú zdvojené vozne - prestavané niekdajšie motorové vozne 810 a vagóny 010 - spojené priechodným kĺbom. Z pôvodných vozňov prakticky zostala len podvozková časť, všetko ostatné je nové. Medzi železničiarmi už získali prezývku "Bagety" a medzi ich výhody, patria nižší hluk a vibrácie, kvalitné vetranie a tepelná pohoda, pohodlnejšie sedadlá aj viac úložného priestoru. "Z technického hľadiska je tam nový pohon, ktorý je v porovnaní s predchádzajúcimi vozidlami jedinečný. Dokáže zachovať stúpavosť a pritom rýchlosť v ťažkých terénoch. Bezpečnostný systém je na úrovni európskeho štandardu," povedal Kyselica. Životnosť modernizovaných vozňov sa odhaduje na 20 rokov.
Rozhodnutím rekonštruovať staré motorové vozne namiesto ich vyradenia z prevádzky a nákupu nových, ušetrila ŽSSK približne 61,3 mil. eur. Podľa jej generálneho riaditeľa Kravca má ŽSSK záujem o modernizáciu ďalších, bude to však závisieť od finančných prostriedkov. "Je ešte 20 starých motorových jednotiek, ktoré by bolo možné prepracovať," uviedol Kravec.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Spoločnosť eviduje základné imanie 212,44 mil. eur.
Spoločnosť Železničné opravovne a strojárne Zvolen, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od 1. októbra 1994. Má základné imanie takmer 11,9 mil. eur. Vykonáva opravy a modernizácie motorových rušňov s dieselelektrickým a dieselhydraulickým prenosom výkonu, opravy a modernizácie motorových vozňov, opravy vybraných typov osobných vozňov, opravy agregátov, rekonštrukcie a prestavby železničných koľajových vozidiel.
SITA