|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. januára 2011
ZSSK obmedzí osobnú dopravu možno v menšom rozsahu
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. sa podľa jej generálneho riaditeľa Pavla Kravca nevyhne určitým úpravám regionálnych vlakových spojov, ale zďaleka nie ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto: SITA/APBRATISLAVA 28. januára (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. sa podľa jej generálneho riaditeľa Pavla Kravca nevyhne určitým úpravám regionálnych vlakových spojov, ale zďaleka nie v takom dramatickom rozsahu ako hovorili odborári. Redukciu osobnej prepravy zdôvodnil nezáujmom cestujúcich na niektorých traťových úsekoch, ale aj tým, že spoločnosť dostane od štátu peniaze na menší rozsah dopravných výkonov ako doposiaľ. Kravec tvrdí, že spoločnosť určite zachová vlakové spoje tam, kde je o ne záujem a neexistuje súbežná autobusová doprava. Agentúru SITA o tom v piatok informoval hovorca ZSSK Alexander Buzinkay s tým, že Kravec o tom v uplynulých dňoch oboznámil predstaviteľov vyšších územných celkov na viacerých stretnutiach.
Šéf ZSSK najnovšie oboznámil s dôvodmi pripravovanej redukcie vlakov v regiónoch zástupcov Trnavského samosprávneho kraja. "Plne chápeme problémy ZSSK a podporujeme efektívne využívanie dopravných služieb vo verejnom záujme,“ uviedol Ľubomír Klobušiak, riaditeľ sekcie hospodárskej stratégie Úradu Trnavského samosprávneho kraja. Podľa neho sa kraj nebráni prípadnému prevzatiu regionálnej železničnej dopravy, pokiaľ na to budú stanovené jasné pravidlá, vrátane financovania. Obe strany sa zhodli na potrebe štátnej dopravnej politiky a plánoch dopravnej obslužnosti Slovenska, ktoré pri riešení aktuálnych problémov v súčasnosti citeľne chýbajú. Kravec prisľúbil, že definitívny zoznam tratí pripravených na redukciu predloží na odsúhlasenie aj župám a obecným samosprávam.
Osobný železničný prepravca pôvodne plánoval zrušenie a obmedzenie osobnej dopravy najmenej na 25 najslabšie vyťažených tratiach v regiónoch po celom Slovensko. Podľa pracovného zoznamu, ktorý zverejnili železniční odborári, spoločnosť uvažovala s redukciou vlakovej dopravy na 36 tratiach. Ten však ZSSK označila za neaktuálny a následne pozastavila prípravu redukcie tratí vzhľadom na prípravu programu revitalizácie železničných spoločností.
Šéf ZSSK najnovšie oboznámil s dôvodmi pripravovanej redukcie vlakov v regiónoch zástupcov Trnavského samosprávneho kraja. "Plne chápeme problémy ZSSK a podporujeme efektívne využívanie dopravných služieb vo verejnom záujme,“ uviedol Ľubomír Klobušiak, riaditeľ sekcie hospodárskej stratégie Úradu Trnavského samosprávneho kraja. Podľa neho sa kraj nebráni prípadnému prevzatiu regionálnej železničnej dopravy, pokiaľ na to budú stanovené jasné pravidlá, vrátane financovania. Obe strany sa zhodli na potrebe štátnej dopravnej politiky a plánoch dopravnej obslužnosti Slovenska, ktoré pri riešení aktuálnych problémov v súčasnosti citeľne chýbajú. Kravec prisľúbil, že definitívny zoznam tratí pripravených na redukciu predloží na odsúhlasenie aj župám a obecným samosprávam.
Osobný železničný prepravca pôvodne plánoval zrušenie a obmedzenie osobnej dopravy najmenej na 25 najslabšie vyťažených tratiach v regiónoch po celom Slovensko. Podľa pracovného zoznamu, ktorý zverejnili železniční odborári, spoločnosť uvažovala s redukciou vlakovej dopravy na 36 tratiach. Ten však ZSSK označila za neaktuálny a následne pozastavila prípravu redukcie tratí vzhľadom na prípravu programu revitalizácie železničných spoločností.