|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. júla 2017
ZSSK modernizuje 16 starších vozidiel na osem motorových jednotiek
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 13. júla (TASR) - Cestujúcim v regionálnej doprave pribudne do konca tohto roka osem zmodernizovaných motorových jednotiek. Štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) totiž aktuálne modernizuje 16 vyradených starších vozidiel na osem dvojdielnych jednotiek.Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča by mala ZSSK prevziať prvú hotovú jednotku koncom júla a všetkých osem má byť k dispozícii do konca tohto roka. Zmodernizované jednotky by mali v priebehu tohto roka premávať na vybraných trasách v okolí Zvolena a následne sa presunú na Oravu. "Od platnosti nového cestovného poriadku v decembri 2017 by mali zabezpečovať všetky vlaky na linke Kraľovany – Trstená," avizoval Kováč.
Modernizáciu vlakov zabezpečuje pre ZSSK spoločnosť Železničné opravovne a strojárne Zvolen. Cena za jednu upravenú jednotku je podľa Kováča približne 1,38 milióna eur a celková cena za osem kusov je takmer 11,06 milióna eur. Zákazku financuje dopravca z vlastných zdrojov.
"Motorové jednotky zabezpečia moderné klimatizované priestory pre cestujúcich s najnovšími štandardmi a zvýšia tak úroveň cestovania na tratiach, kde doteraz premávali staršie vozidlá," dodal riaditeľ úseku prevádzky ZSSK Michal Vereš.
Modernizácia má zahŕňať najmä výmenu celého interiéru vozňov vrátane podlahy, obkladov, okien, batožinových políc, odpadkových košov, svietidiel, sedadiel pre cestujúcich, WC bunky a nástupných a čelných dverí. Zároveň sa má vytvoriť pevné spojenie riadiaceho vozňa s motorovým vozňom s prechodom medzi vozňami. Takáto dvojdielna motorová jednotka je železničiarmi prezývaná "Mravec".
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR