Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

26. júna 2006

ZSSK Cargo vlani so stratou 713 mil. Sk



Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo) zaznamenala vlani stratu vo výške 713,03 mil. Sk. "Tento výsledok ovplyvnilo prekročenie plánovaných nákladov o 5,93 percenta," uviedol ...



Zdieľať

BRATISLAVA 26. júna (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo) zaznamenala vlani stratu vo výške 713,03 mil. Sk. "Tento výsledok ovplyvnilo prekročenie plánovaných nákladov o 5,93 percenta," uviedol Ladislav Jandošek z odboru vnútorných a vonkajších vzťahov ZSSK Cargo. Spoločnosť v minulom roku evidovala náklady vo výške 18,86 mld. Sk. "Najväčší podiel na nich mala úhrada poplatku za použitie železničnej dopravnej cesty," dodal Jandošek. Firma zaznamenala celkové výnosy na úrovni 18,15 mld. Sk, čo predstavuje oproti plánu nárast o 1,93 %. Najväčší, až 78-percentný, podiel na výnosoch mali tržby z nákladnej prepravy. Oproti plánu však boli nižšie o 682 mil. Sk. "Výpadok v tržbách z prepravy spôsobil najmä pokles prepravných výkonov spojený s minuloročnou recesiou v hutníctve, ktorý sa prejavil v dovoze surovín i expedícii hotových výrobkov," doplnil Jandošek.

ZSSK Cargo vlani prepravila 47,74 mil. ton tovaru, čo je o 1,89 mil. ton menej oproti minuloročnému plánu. "Vnútroštátna preprava bola oproti plánu nižšia o 164 tis. ton, vývoz o 1,594 mil. ton, dovoz o 735 tis. ton a iba tranzitná preprava bola oproti plánu vyššia o 600 tis. ton," uviedol Jandošek. Z pohľadu komoditnej štruktúry medziročne vzrástla iba preprava dreva, o 16,4 % a kombinovaná doprava, o 25,3 %. "Presne opačná situácia sa prejavila u najsilnejších komodít, ako je železná ruda, kedy vlani prepravených 12,9 mil. ton predstavovalo medziročný pokles o 7,9 %," uzavrel Jandošek. Ku koncu minulého roka spoločnosť zamestnávala 11 856 zamestnancov, ich počet sa od začiatku roka znížil o 389. Priemerná mzda dosiahla 18 305 Sk.

ZSSK Cargo vznikla 1. januára minulého roka rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť sa mala privatizovať, rozhodnutím vlády sa však proces predaja zastavil. Kabinet sa totiž zaviazal neprijímať žiadne privatizačné rozhodnutia po 22. februári 2006. Privatizačný poradca a výberová komisia však ako najvhodnejšieho investora odporučila konzorcium zložené z rakúskej firmy Rail Cargo a investičnej skupiny J&T.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Židovský štát uvažuje o invázii do Pásma Gazy
<< predchádzajúci článok
Smer-SD najneskôr v stredu oznámi zloženie novej vlády