|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná fotografia. Foto: TASR
Bratislava 9. apríla (TASR) - Štátny nákladný železničný prepravca ZSSK Cargo vyhlasuje v týchto dňoch verejnú súťaž na prenájom 10 viacsystémových rušňov. Predpokladaná hodnota zákazky za ich desaťročný prenájom je 58,848 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Informovala o tom riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa ZSSK Cargo Silvia Kuncová.Predpokladaná cena bola podľa nej určená na základe skutočných nákladov na prevádzku hnacích železničných vozidiel radu 363 a 131, ktoré chce Cargo nahradiť novými viacsystémovými lokomotívami, ako aj na základe výsledkov podobných súťaží v okolitých krajinách.
Spoločnosť upozorňuje, že na prepravnom trhu dochádza k nástupu nového modelu realizácie prepráv. Záťaž prestáva byť odovzdávaná na hraniciach štátov a dopravcovia začínajú v zvýšenej miere realizovať výkon z miesta nakládky až po miesto vykládky.
"Existencia viacsystémových rušňov daný model podporuje. Slovensko je už dnes vďaka svojej významnej polohe vystavované riziku, že jeho výkony preberú iní dopravcovia, ktorí sú na cezhraničné výkony pripravené. Ak chce ZSSK Cargo patriť do skupiny dopravcov, ktorí pôsobia na európskom prepravnom trhu, je nevyhnuté začať s obnovou parku elektrických hnacích železničných vozidiel," vysvetlil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Martin Vozár.
V súčasnosti ZSSK Cargo využíva na zabezpečenie svojich činností viac ako 450 hnacích železničných vozidiel, z toho je 225 elektrických. Spôsobilých prechodu viacerými trakčnými napäťovými systémami je však len 23 rušňov. Nie všetky sú tiež podľa firmy dostatočne spoľahlivé či hospodárne na poskytovanie cezhraničných služieb.
"Obnova parku spoločnosti v porovnaní s okolitými krajinami dlhodobo absentuje, čo výrazne oslabuje konkurenčnú schopnosť ZSSK Cargo na trhu a posúva ho do pozície dopravcov realizujúcich len lokálne výkony v rámci SR," doplnil Vozár.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR