Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. septembra 2011

ŽSR zmodernizujú úsek Beluša - Púchov za 194 mil. €



Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú dať zmodernizovať infraštruktúru na úseku Beluša - Púchov pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Predpokladané stavebné náklady dosahujú 194,27 mil. ...



Zdieľať
zeleznicna stanica puchov BRATISLAVA 7. septembra (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú dať zmodernizovať infraštruktúru na úseku Beluša - Púchov pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Predpokladané stavebné náklady dosahujú 194,27 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Súčasťou stavebných prác, ktoré majú byť financované aj z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava v terajšom programovom období, bude aj rekonštrukcia železničných staníc v Beluši a Púchove. Správca železničnej infraštruktúry plánuje vyhlásiť verejnú súťaž na modernizáciu uvedeného úseku ešte v tomto mesiaci, vyplýva ďalej z predbežného oznamu ŽSR vo Vestníku verejného obstarávania. Pôjde o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu v celkovej dĺžke 58,6 kilometra.


Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a staníc.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nemecký ústavný súd zamietol návrhy blokovať pomoc Grécku
<< predchádzajúci článok
Nový zákon podľa ÚPN umožní jeho politickú kontrolu