|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. septembra 2011
ŽSR zmodernizujú úsek Beluša - Púchov za 194 mil. €
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú dať zmodernizovať infraštruktúru na úseku Beluša - Púchov pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Predpokladané stavebné náklady dosahujú 194,27 mil. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. septembra (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú dať zmodernizovať infraštruktúru na úseku Beluša - Púchov pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Predpokladané stavebné náklady dosahujú 194,27 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Súčasťou stavebných prác, ktoré majú byť financované aj z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava v terajšom programovom období, bude aj rekonštrukcia železničných staníc v Beluši a Púchove. Správca železničnej infraštruktúry plánuje vyhlásiť verejnú súťaž na modernizáciu uvedeného úseku ešte v tomto mesiaci, vyplýva ďalej z predbežného oznamu ŽSR vo Vestníku verejného obstarávania. Pôjde o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu v celkovej dĺžke 58,6 kilometra.
Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a staníc.
Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a staníc.