|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 28.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Ivana, Ivona
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. júla 2010
ŽSR potvrdili vylúčenie firmy Skanska z tendra
Spoločnosť Skanska SK, a.s. neuspela so žiadosťou o nápravu rozhodnutia Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré firmu vylúčili z tendra na vykonanie prác pre modernizáciu ...
Zdieľať
Foto: bagry.cz
BRATISLAVA 21. júla (WEBNOVINY) - Spoločnosť Skanska SK, a.s. neuspela so žiadosťou o nápravu rozhodnutia Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré firmu vylúčili z tendra na vykonanie prác pre modernizáciu 12-kilometrovej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá. Železnice začiatkom tohto mesiaca vyradili najlacnejšiu ponuku Skanska s odôvodnením, že nedostatočne vysvetlila ponúknutú cenu.
"Našej spoločnosti bolo v utorok doručené zamietnutie žiadosti o nápravu proti nášmu vylúčeniu z verejného tendra. Trváme na tom, že naše podrobné vysvetlenie bolo v súlade s požiadavkami obstarávateľa a naše vylúčenie je nezákonné," informovala v stredu agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová. Firma v zákonnej lehote siedmich dní podá na Úrad pre verejné obstarávanie námietku proti vylúčeniu z tendra. Skanska v súťaži s predpokladanou cenou 296,12 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty spomedzi štyroch uchádzačov navrhla najnižšiu cenu, a to 200,987 mil. eur.
Skanska trvá na tom, že cena, ktorú predložila v spomínanom železničnom tendri, je reálna a sú v nej zakalkulované všetky náklady na realizáciu diela v požadovanej kvalite a čase, ako aj primeraný zisk. V tendri na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť vlakov 160 kilometrov za hodinu boli ponuky uchádzačov otvorené 10. marca. Druhú najnižšiu cenu v tendri podalo združenie firiem Trnavská stavebná spoločnosť, Bögl a Krýsl a Construction enginiering - 244,97 mil. eur. Konzorcium v zložení OHL ŽS, a.s., Doprastav, a.s., Váhostav - SK, a.s. a Eurovia CZ, a.s. navrhlo 263,008 mil. eur a skupina Viamont DSP, TeeragAzdag, Texopratner a Strabag, s.r.o. 279,065 mil. eur.
ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá začiatkom tohto roka. Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a budú spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začali realizovať.
Spoločnosť Skanska SK, a.s. pôsobí pod týmto menom od 1. apríla tohto roka po zlúčení šiestich firiem. V Obchodnom registri SR je spoločnosť zapísaná od 3. augusta 1994, jej predchodkyňami boli firmy Skanska BS, a.s. Prievidza od januára 2005 do konca marca tohto roka a predtým Banské stavby, a.s. Prievidza od augusta 1994 do januára 2005. Skanska SK má základné imanie 1,66 mil. eur.
SITA
"Našej spoločnosti bolo v utorok doručené zamietnutie žiadosti o nápravu proti nášmu vylúčeniu z verejného tendra. Trváme na tom, že naše podrobné vysvetlenie bolo v súlade s požiadavkami obstarávateľa a naše vylúčenie je nezákonné," informovala v stredu agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová. Firma v zákonnej lehote siedmich dní podá na Úrad pre verejné obstarávanie námietku proti vylúčeniu z tendra. Skanska v súťaži s predpokladanou cenou 296,12 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty spomedzi štyroch uchádzačov navrhla najnižšiu cenu, a to 200,987 mil. eur.
Skanska trvá na tom, že cena, ktorú predložila v spomínanom železničnom tendri, je reálna a sú v nej zakalkulované všetky náklady na realizáciu diela v požadovanej kvalite a čase, ako aj primeraný zisk. V tendri na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť vlakov 160 kilometrov za hodinu boli ponuky uchádzačov otvorené 10. marca. Druhú najnižšiu cenu v tendri podalo združenie firiem Trnavská stavebná spoločnosť, Bögl a Krýsl a Construction enginiering - 244,97 mil. eur. Konzorcium v zložení OHL ŽS, a.s., Doprastav, a.s., Váhostav - SK, a.s. a Eurovia CZ, a.s. navrhlo 263,008 mil. eur a skupina Viamont DSP, TeeragAzdag, Texopratner a Strabag, s.r.o. 279,065 mil. eur.
ŽSR vyhlásili tender na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá začiatkom tohto roka. Stavebné práce majú podľa podmienok súťaže trvať tri roky a štyri mesiace a budú spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o tretiu etapu prác v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov. Prvá, druhá, ako aj štvrtá a piata etapa prác na tejto trati sa už začali realizovať.
Spoločnosť Skanska SK, a.s. pôsobí pod týmto menom od 1. apríla tohto roka po zlúčení šiestich firiem. V Obchodnom registri SR je spoločnosť zapísaná od 3. augusta 1994, jej predchodkyňami boli firmy Skanska BS, a.s. Prievidza od januára 2005 do konca marca tohto roka a predtým Banské stavby, a.s. Prievidza od augusta 1994 do januára 2005. Skanska SK má základné imanie 1,66 mil. eur.
SITA