|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. septembra 2007
ŽSR majú mať podľa Vážneho nižšie nároky na štátny rozpočet
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré spravujú železničnú dopravnú cestu, majú poskytovať svoje služby so stále nižšími nárokmi na štátny rozpočet. Ako v piatok ďalej uviedol minister ...
Zdieľať
Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený informoval, že po dokončení elektrifikácie železničnej trate Banská Bystrica - Zvolen pracujú na ďalších projektoch, ktoré sú v štádiu prípravy. "V budúcich rokoch, alebo ešte na prelome tohto a budúceho roku vypíšeme veľké výberové konania na modernizáciu koridorových tratí v úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, Žilina - Teplička nad Váhom a Nové mesto nad Váhom - Púchov," upresnil šéf ŽSR. Podľa neho ale budú ďalej pokračovať aj v realizácii veľkých projektov na severnej vetve železničného koridoru. V rozpracovaní sú dva hlavné varianty spojenia Popradu s Košicami - prvý kopíruje súčasnú trať a druhý, ktorý má pomerne veľkú podporu, by mohol viesť z Krompách cez Prešov priamo do Košíc. "Po ich vyhodnotení sa rozhodneme, ktorou traťou pôjdeme," dodal Zelený.
Prostriedky na modernizáciu železničných tratí pochádzajú podľa Zeleného na 85 % z európskych fondov a zvyšných 15 % zo štátneho rozpočtu SR. ŽSR pritom investujú do rozvoja každoročne z vlastných zdrojov okolo 2,5 mld. Sk.
SITA