![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Sobota 15.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Svetlana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
27. mája 2009
ŽSR dostali výnimku kvôli projektu širokorozchodnej trate
Vláda na stredajšom zasadnutí povolila výnimku pre Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) na ich peňažný vklad vo výške 1,5 mil. eur do majetku spoločnosti ÖBB-Breitspur Planungsgesellschaft mbH so ...
Zdieľať

Vláda schválila 18. februára tohto roka vstup ŽSR do spoločného podniku so železničnými spoločnosťami Ruska, Ukrajiny a Rakúska podľa zákona o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby. Tým zároveň udelila mandát na prípravu spoločného projektu podľa dohodnutého postupu. Finančné prostriedky na navýšenie základného imania spoločného podniku peňažným vkladom ŽSR vo výške 1,5 mil. eur sú podľa návrhu na povolenie výnimky zabezpečené. Ministerstvo financií poukázalo tieto prostriedky na účet rezortu dopravy na základe uznesenia vlády 27. februára tohto roka.
Pracovná skupina zo zástupcov Ruska, Ukrajiny, Rakúska a Slovenska, ktorá má posúdiť možností predĺženia širokorozchodnej trate cez SR a vybudovanie logistického centra na dohodnutom území, bola zriadená na základe Memoranda o porozumení, podpísaného ministerstvom dopravy a Ruskými železnicami 4. mája 2007 v Moskve. Pracovná skupina rokovala na svojich zasadnutiach aj o otázkach financovania projektu výstavby širokorozchodnej trate a navrhla vytvoriť spoločnú manažérsku jednotku s cieľom zabezpečenia štúdie realizovateľnosti a projekčno-výskumných činností, financovaných spoločne všetkými zainteresovanými stranami.
Po rokovaniach koncom vlaňajška a začiatkom tohto roka bola prehodnocovaná a prijatá koncepcia založenia spoločnosti s ručením obmedzeným podľa rakúskeho právneho poriadku s jediným spoločníkom Österreichische Bundesbahnen-Holding Aktiengesellschaft a počiatočným kapitálom 100 tis. eur. Jej cieľom je vstup ostatných troch partnerských železníc formou odpredaja obchodného podielu spoločnosti vo výške 75 %, v nominálnej hodnote po 25 tis. eur každej z nich. Podľa dohodnutého ďalšieho postupu každý spoločník následne vloží do spoločnosti za účelom navýšenia jej základného imania po 1,5 mil. eur. Rakúska strana tak založila spoločnosť s ručením obmedzeným ÖBB-Breitspur Planungsgesellschaft mbH so sídlom vo Viedni.
SITA