|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. júla 2017
ŽSK chce spojiť cyklocestami Žilinu s Vrútkami aj Považím
Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) pripravuje v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) projekty na výstavbu cyklokomunikácií, ktoré by mali spojiť Žilinu ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Žilina 11. júla (TASR) – Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) pripravuje v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) projekty na výstavbu cyklokomunikácií, ktoré by mali spojiť Žilinu s Trenčianskym samosprávnym krajom (TSK), Rajeckou dolinou aj Vrútkami.Podľa predsedu ŽSK Juraja Blanára si stanovili priority spoločne s krajským mestom Žilina, ktoré má v rámci IROP na starosti takzvaný mestský rozvoj. "Prvou prioritou je cyklokomunikácia Žilina – Bytča – hranica s TSK. Tu sme absolútne najďalej, v súčasnosti súťažíme dodávateľa na projektovú dokumentáciu. Môžem povedať, že majetkovo-právne je táto komunikácia najlepšie pripravená. Ide v koridore Vážskej kaskády, kde môžeme využívať, že je vysporiadaná. To je veľmi dobré a mám informácie, že rovnako to chystá TSK," povedal Blanár.
"Druhým je projekt smerom na Rajecké Teplice, kde vzniklo združenie – mikroregión obcí a mesta. Robia prípravné práce pre cyklotrasu, ktorá pôjde popri rieke Rajčanka," doplnil predseda ŽSK.
Tretím je projekt okolo Strečna do Vrútok cez Domašínsky meander. "Tam je dnes v podstate cyklo doprava úplne vylúčená kvôli cestnej doprave, ktorá je enormná. Narazili sme na to, že prechádzame chránenou krajinnou oblasťou a v časti Krivé, kde sú historicky známe skaly Margita a Besná, je vysoký stupeň ochrany. Dnes sa to javí, že by sme mohli tadiaľ prechádzať, pretože sme dospeli k dohode so Železnicami SR. Vytvárajú nám koridor, ktorý by mohol obchádzať chránené územie Krivé," podotkol Blanár.
"Ak všetko dobre dopadne v rámci posudzovania EIA, tak by to mohol byť jeden z unikátnych projektov. Pretože cyklokomunikácia bude niekoľkokrát prechádzať z jedného brehu Váhu na druhý jednoduchými, estetickými lávkami, ktoré budú zavesené. Nechcem predbiehať, ale malo by to byť počas tohto programovacieho obdobia," dodal predseda ŽSK.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR