Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Regióny

06. mája 2011

Zrušili stavebné povolenie na železničný most v Trenčíne



Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja zrušilo stavebné povolenie na nový železničný most cez rieku Váh. Ten má byť súčasťou modernizácie trate, ktorá je v ...



Zdieľať
trencin Foto: SITA/Rudolf SivýTRENČÍN 6. mája (WEBNOVINY) – Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja zrušilo stavebné povolenie na nový železničný most cez rieku Váh. Ten má byť súčasťou modernizácie trate, ktorá je v Trenčíne stále problémom. Odvolanie proti rozhodnutiu Úradu pre reguláciu železničnej dopravy zaslali trenčiansky poslanec Ján Babič (nezávislý) a občiansky aktivista Norbert Brázda. Ministerstvo ich žiadosti vyhovelo a vec vrátilo prvostupňovému orgánu, ktorým je Úrad pre reguláciu železničnej dopravy. Rozhodnutie ministerstva zverejnilo mesto Trenčín na svojej úradnej tabuli.


Babič sa domáhal zrušenia stavebného povolenia na výstavbu železničného mosta, pretože podľa neho Úrad pre reguláciu železničnej dopravy nezákonne obmedzil jeho práva, keď neakceptoval jeho námietku, že nebol účastníkom konania. Podľa Babiča chýbala projektová dokumentácia k celej modernizácií železničnej trate, ktorá má viesť cez centrum mesta, aj správa o dopade tejto výstavby na životné prostredie i urbanistiku. "Spravodlivosť dosiahla svoje a myslím si, že celý proces treba dostať do legálnej podoby a zaoberať sa ním," povedal s tým, že železničná trať by mala podľa neho viesť mimo Trenčín.

O nepriznaní postavenia účastníka konania úrad pritom nerozhodol samostatným rozhodnutím. Občianskemu aktivistovi Brázdovi zase úrad zamietol námietku, pretože podľa neho nebol priamym účastníkom stavebného konania a ani nezastupoval žiadny dotknutý orgán. To je podľa ministerstva v rozpore s ustanoveniami správneho poriadku. "Proces stavebného konania neprebehol zákonným spôsobom," uviedol občiansky aktivista pre agentúru SITA. "Ministerstvo potvrdilo naše výhrady. Som príjemne prekvapený, že sa tým seriózne zaoberalo," dodal. Chybou bola podľa neho aj chýbajúca a neúplná projektová dokumentácia a celý proces stavebného konania označil za "čudný".

Podľa hovorcu Trenčína Richarda Nemca mesto o tomto kroku ministerstva nebolo informované. Agentúra SITA sa pokúsila získať aj stanovisko Úradu pre reguláciu železničnej dopravy, kompetentnú osobu, ktorou je Ján Krajči, sa nám nepodarilo zastihnúť.

Nový železničný most mal byť podľa zástupcu generálneho projektanta Jána Špánika z technického aj vizuálneho hľadiska unikátny. "Most bude oveľa krajší a prispeje k zvýšenej úrovni mesta, hlavne bude odstránený hluk, ktorý je v meste Trenčín," uviedol v októbri minulého roka Špánik. Most mal byť unikátny však len na území medzi Bratislavou a Púchovom, železnice totiž pripravujú podobné stavby aj za Púchovom. Jeho dĺžka mala byť 360 metrov a stáť mal na siedmich pilieroch. Jeho výstavba by mala trvať dva roky.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Brazílska polícia rozbila drogovú bandu, väčšinou Srbov
<< predchádzajúci článok
Austrálčan sexom pomáhal ženám od kliatby, dostal 15 rokov