|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. marca 2014
Zrušením platenia mýta v obciach príde štát ročne o 42 miliónov eur
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 30. marca (TASR) – Nespoplatnením prejazdov cez intravilány obcí príde štát ročne o 42 miliónov eur. Polovicu z toho by pritom priniesli nákladní dopravcovia zo zahraničia. Vyplýva to z prepočtov Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline aktualizovaných o údaje výberu mýta za rok 2013.Podľa riaditeľa VÚD Ľubomíra Palčáka by mohol štát pri spoplatnení intravilánov vybrať na mýte za prejazdy cez obce, ktoré sa nachádzajú na cestách prvej triedy, ročne približne 38 miliónov eur. Ďalšie zhruba štyri milióny by prinieslo spoplatnenie obchvatu Bratislavy. "Asi polovicu z toho by zaplatili zahraniční dopravcovia," uviedol pre TASR Palčák.
Spoplatnenie prejazdov cez obce sa na Slovensku zaviedlo od januára tohto roku. Následne sa však od 15. marca zrušilo. S opatrením totiž nesúhlasili dopravcovia. Argumentovali tým, že sa im takto príliš zvýšili náklady na mýto.
Palčák však tvrdí, že práve v obciach napĺňa mýto svoju základnú filozofiu. A teda, že nákladné autá platia tam, kde sa človek s dopravou stretáva najviac a ovplyvňuje jeho život. Zároveň vplýva aj na životné prostredie. Preto by namiesto nespoplatnenia prejazdov cez intravilány navrhoval skôr kompenzačné opatrenia pre domácich dopravcov. Napríklad znížením dane z motorových vozidiel, či spotrebných daní alebo zavedením výraznejších zliav. Zahraniční dopravcovia by pritom platili mýto štandardne.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR