|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. novembra 2015
Zrušenie vlakov RegioJet sa podľa experta dalo očakávať
Tagy: RegioJet
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký považuje za otázne, či rozhodnutie RegioJetu o zrušení prevádzky vlakov medzi Bratislavou a Košicami nie je vypočítavé a motivované prichádzajúcimi voľbami, aby ...
Zdieľať
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký považuje za otázne, či rozhodnutie RegioJetu o zrušení prevádzky vlakov medzi Bratislavou a Košicami nie je vypočítavé a motivované prichádzajúcimi voľbami, aby prinútil ministerstvo dopravy rozhodnúť v jeho prospech.
"Ak sa RegioJet odvoláva na podnákladové ceny u IC vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktoré sú mimochodom vyššie ako u RegioJetu, mal by sa potom pozrieť aj na seba, prečo jazdí za ceny pod náklady. Ak je motívom vytlačenie konkurencie, toto nepovažujeme za férový prístup," uviedol pre agentúru SITA Cenký.
Pre trh je všeobecne deformujúce, ak sa jazdí pod náklady. Cenký predpokladá, že audítori a ministerstvo dopravy dôkladne kontrolujú použitie dotácií v ZSSK. "Bez vedomia ministerstva dopravy by k tomu dôjsť nemohlo," tvrdí Cenký. ZSSK a RegioJet prevádzkujú IC vlaky na vlastné náklady, bez dotácií štátu, tie idú len na objednané vlaky vo verejnom záujme.
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo očakáva, že štátny, alebo iný súkromný dopravca v prípade požiadavky trhu dokážu vyplniť prípadnú dieru po vlakoch RegioJetu na trati Bratislava - Košice.
"Určite bude pre cestujúcich škoda, že na tejto trati nebude na Slovensku konkurencia. Je dobré, ak cestujúci majú alternatívu výberu a RegioJet od svojho príchodu ukázal, že služby v železničnej preprave sa dajú robiť aj inak. Prinútil ZSSK správať sa viac ústretovo voči zákazníkom a zdvihol kvalitu cestovania," poznamenal Cenký. Dúfa, že ZSSK začne raziť vlastnú obchodnú politiku v prospech cestujúceho, a to aj bez tlaku konkurencie. "Zatiaľ sa im v tom veľmi nedarilo, vždy ich k zmenám musel niekto prinútiť," dodal expert.
BRATISLAVA 23. novembra - Rozhodnutie súkromného dopravcu RegioJet zrušiť prevádzku diaľkových vlakov medzi Bratislavou a Košicami sa dalo očakávať. Tvrdí to riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký. Otázkou podľa neho je, či to nie je zo strany spoločnosti vypočítavé a motivované prichádzajúcimi voľbami, aby prinútila ministerstvo dopravy rozhodnúť v jej prospech.
"Ak sa RegioJet odvoláva na podnákladové ceny u IC vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktoré sú mimochodom vyššie ako u RegioJetu, mal by sa potom pozrieť aj na seba, prečo jazdí za ceny pod náklady. Ak je motívom vytlačenie konkurencie, toto nepovažujeme za férový prístup," uviedol pre agentúru SITA Cenký.
Pre trh je všeobecne deformujúce, ak sa jazdí pod náklady. Cenký predpokladá, že audítori a ministerstvo dopravy dôkladne kontrolujú použitie dotácií v ZSSK. "Bez vedomia ministerstva dopravy by k tomu dôjsť nemohlo," tvrdí Cenký. ZSSK a RegioJet prevádzkujú IC vlaky na vlastné náklady, bez dotácií štátu, tie idú len na objednané vlaky vo verejnom záujme.
Riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo očakáva, že štátny, alebo iný súkromný dopravca v prípade požiadavky trhu dokážu vyplniť prípadnú dieru po vlakoch RegioJetu na trati Bratislava - Košice.
"Určite bude pre cestujúcich škoda, že na tejto trati nebude na Slovensku konkurencia. Je dobré, ak cestujúci majú alternatívu výberu a RegioJet od svojho príchodu ukázal, že služby v železničnej preprave sa dajú robiť aj inak. Prinútil ZSSK správať sa viac ústretovo voči zákazníkom a zdvihol kvalitu cestovania," poznamenal Cenký. Dúfa, že ZSSK začne raziť vlastnú obchodnú politiku v prospech cestujúceho, a to aj bez tlaku konkurencie. "Zatiaľ sa im v tom veľmi nedarilo, vždy ich k zmenám musel niekto prinútiť," dodal expert.
Tagy: RegioJet