|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. decembra 2010
Zrušenie PPP oddiali výstavbu diaľnice, tvrdí žilinský župan
Zrušenie tretieho balíka PPP projektu na výstavbu diaľnic bude mať podľa predsedu Žilinského samosprávneho kraja Juraja Blanára za následok úplné ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto SITA/František DejčíkŽILINA 17. decembra (WEBNOVINY) – Zrušenie tretieho balíka PPP projektu na výstavbu diaľnic bude mať podľa predsedu Žilinského samosprávneho kraja Juraja Blanára za následok úplné zastavenie akejkoľvek výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v Žilinskom kraji najmenej na dva roky. „V spolupráci s obcami, mestami, podnikateľskými subjektmi, zástupcami tretieho sektora, vysokého školstva a štátnej správy zorganizoval Žilinský samosprávny kraj množstvo aktivít, kde upozornil a preukázal dôležitosť a nutnosť neodkladnej výstavby strategickej D1 a ďalších rýchlostných komunikácií na svojom území. Naše požiadavky a náš hlas však vláda SR dlhodobo ignoruje. Takéto počínanie vlády SR, ktorá deklarovala pokračovať vo výstavbe strategickej dopravnej infraštruktúry na Slovensku, je neodborným politickým zásahom namiereným proti obyvateľom Slovenska, ale bytostne obyvateľom Žilinského samosprávneho kraja,“ uvádza Blanár vo vyhlásení, ktorým reaguje na rozhodnutie vlády zrušiť tretí balík PPP projektov.
Vláda a ministerstvo dopravy chcú na výstavbu 30-kilometrového úseku diaľnice medzi Žilinou a Martinom zozbierať nevyčerpané eurofondy z jednotlivých rezortov. Podľa Blanára pritom vôbec nie je jasné, či Európska komisia takúto realokáciu eurofondov schváli. „Čo je však zarážajúcejšie, pri PPP projekte bola konečná cena výstavby diaľnice známa, pri zbieraní nevyčerpaných eurofondov je však výsledná suma nejasná a pochybná, rovnako ako je nereálny aj termín zhotovenia - rok 2016,“ dodáva Blanár.
Intenzita dopravy na trase Žilina - Martin vyše 40 000 vozidiel za deň je v súčasnosti druhá najvyššia na Slovensku, hneď po dopravnej intenzite na bratislavskom Prístavnom moste.
Vláda a ministerstvo dopravy chcú na výstavbu 30-kilometrového úseku diaľnice medzi Žilinou a Martinom zozbierať nevyčerpané eurofondy z jednotlivých rezortov. Podľa Blanára pritom vôbec nie je jasné, či Európska komisia takúto realokáciu eurofondov schváli. „Čo je však zarážajúcejšie, pri PPP projekte bola konečná cena výstavby diaľnice známa, pri zbieraní nevyčerpaných eurofondov je však výsledná suma nejasná a pochybná, rovnako ako je nereálny aj termín zhotovenia - rok 2016,“ dodáva Blanár.
Intenzita dopravy na trase Žilina - Martin vyše 40 000 vozidiel za deň je v súčasnosti druhá najvyššia na Slovensku, hneď po dopravnej intenzite na bratislavskom Prístavnom moste.