|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 28.1.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Alfonz
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
22. júna 2021
Zrovnoprávnenie gastrolístkov a finančného príspevku pomôže biznisu aj gastrosektoru, tvrdí Aliancia obchodníkov
Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) podporuje zrovnoprávnenie rôznych foriem
Zdieľať
22.6.2021 (Webnoviny.sk) - Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) podporuje zrovnoprávnenie rôznych foriem stravovania cez novelizáciu Zákonníka práce (ZP).
Cieľom novelizácie je odstránenie vzniknutej nerovnosti pri zdaňovaní rôznych foriem stravovania a zjednodušenie administratívy pre zamestnávateľov.
„SAMO dlhodobo komunikuje potrebu zrovnoprávnenia podmienok pre všetky formy podpory stravovania zamestnancov. Ostatnou novelizáciou ZP sa tento zámer úplne nedosiahol. Preto vítame a podporujeme snahu skupiny poslancov NR SR o nápravu súčasného stavu, ktorý naďalej zvýhodňuje stravné lístky pred finančnou hotovosťou. Na základe toho sa vďaka poplatkom obohacujú emitenti stravných lístkov, ktorí nimi neúmerne zaťažujú zamestnávateľov,“ konštatoval to v utorok predseda SAMO Martin Krajčovič.
SAMO, ktorého členovia zamestnávajú spolu viac ako 30-tisíc ľudí, a ktorí zároveň inkasujú platby od zákazníkov aj v podobe stravných lístkov, zaplatia iba na províziách pre emitentov stravných lístkov každoročne približne 15 miliónov eur.
„Tieto peniaze by sme vedeli presmerovať do omnoho užitočnejších oblastí, napríklad na zvyšovanie platov našich zamestnancov alebo nové investície, z ktorých by mali prospech všetci naši zákazníci v SR,“ upozornil Krajčovič.
Aliancia zdôrazňuje, že zrovnoprávnenie rôznych foriem podpory stravovania zamestnancov pomôže nielen obchodu, ale všetkým zamestnávateľom, vrátane ťažko skúšaného gastrosektoru, pre ktorý poplatky emitentom stravných lístkov tiež predstavujú mimoriadnu finančnú a administratívnu záťaž.
Slovenská aliancia moderného obchodu je nezávislé, dobrovoľné združenie podnikateľských subjektov z oblasti maloobchodu a veľkoobchodu.
Vzniklo z iniciatívy spoločností Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco, ktoré sa stali jeho zakladajúcimi členmi a dnes sú jeho platnými členmi aj DM drogerie markt a Terno real estate. SAMO sa tak stala prvým odvetvovým združením moderného obchodu na Slovensku.
Zdroj: Webnoviny.sk - Zrovnoprávnenie gastrolístkov a finančného príspevku pomôže biznisu aj gastrosektoru, tvrdí Aliancia obchodníkov © SITA Všetky práva vyhradené.
Cieľom novelizácie je odstránenie vzniknutej nerovnosti pri zdaňovaní rôznych foriem stravovania a zjednodušenie administratívy pre zamestnávateľov.
Vítajú snahu o nápravu
„SAMO dlhodobo komunikuje potrebu zrovnoprávnenia podmienok pre všetky formy podpory stravovania zamestnancov. Ostatnou novelizáciou ZP sa tento zámer úplne nedosiahol. Preto vítame a podporujeme snahu skupiny poslancov NR SR o nápravu súčasného stavu, ktorý naďalej zvýhodňuje stravné lístky pred finančnou hotovosťou. Na základe toho sa vďaka poplatkom obohacujú emitenti stravných lístkov, ktorí nimi neúmerne zaťažujú zamestnávateľov,“ konštatoval to v utorok predseda SAMO Martin Krajčovič.
SAMO, ktorého členovia zamestnávajú spolu viac ako 30-tisíc ľudí, a ktorí zároveň inkasujú platby od zákazníkov aj v podobe stravných lístkov, zaplatia iba na províziách pre emitentov stravných lístkov každoročne približne 15 miliónov eur.
Pomoc pre gastrosektor
„Tieto peniaze by sme vedeli presmerovať do omnoho užitočnejších oblastí, napríklad na zvyšovanie platov našich zamestnancov alebo nové investície, z ktorých by mali prospech všetci naši zákazníci v SR,“ upozornil Krajčovič.
Aliancia zdôrazňuje, že zrovnoprávnenie rôznych foriem podpory stravovania zamestnancov pomôže nielen obchodu, ale všetkým zamestnávateľom, vrátane ťažko skúšaného gastrosektoru, pre ktorý poplatky emitentom stravných lístkov tiež predstavujú mimoriadnu finančnú a administratívnu záťaž.
Zakladujúci členovia SAMO
Slovenská aliancia moderného obchodu je nezávislé, dobrovoľné združenie podnikateľských subjektov z oblasti maloobchodu a veľkoobchodu.
Vzniklo z iniciatívy spoločností Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco, ktoré sa stali jeho zakladajúcimi členmi a dnes sú jeho platnými členmi aj DM drogerie markt a Terno real estate. SAMO sa tak stala prvým odvetvovým združením moderného obchodu na Slovensku.
Zdroj: Webnoviny.sk - Zrovnoprávnenie gastrolístkov a finančného príspevku pomôže biznisu aj gastrosektoru, tvrdí Aliancia obchodníkov © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Odmeňovanie zaočkovaných je podľa šéfa NBS Kažimíra zaujímavý nápad, vláda by mala pre nich nastaviť viac výhod
Odmeňovanie zaočkovaných je podľa šéfa NBS Kažimíra zaujímavý nápad, vláda by mala pre nich nastaviť viac výhod
<< predchádzajúci článok
Česko je najbližším partnerom Slovenska aj v oblasti obrany a bezpečnosti, myslí si Naď
Česko je najbližším partnerom Slovenska aj v oblasti obrany a bezpečnosti, myslí si Naď