Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

22. júna 2007

Zriadenie telefónnej búdky nebude viazané na súhlas starostu



Zriadenie telefónnej búdky už nebude viazané na súhlas starostu obce. Vyplýva to z upraveného nariadenia o univerzálnej telekomunikačnej službe, ktoré nadobudne platnosť 15. augusta tohto roka. ...



Zdieľať

BRATISLAVA 22. júna (WEBNOVINY) - Zriadenie telefónnej búdky už nebude viazané na súhlas starostu obce. Vyplýva to z upraveného nariadenia o univerzálnej telekomunikačnej službe, ktoré nadobudne platnosť 15. augusta tohto roka. "Podľa približných údajov, ktoré Telekomunikačnému úradu SR (TÚ) poskytol Slovak Telekom, pritom nie sú zriadené telefónne búdky asi v 300 obciach na Slovensku," informoval hovorca TÚ Roman Vavro.

Nové opatrenie obsahuje aj ustanovenie, podľa ktorého bude musieť poskytovateľ univerzálnej služby zabezpečiť stanovený minimálny počet verejných telefónnych automatov v SR. Ten bude môcť byť nižší, ako doteraz. Rozhodnutím TÚ z apríla minulého roka poskytuje univerzálnu službu na území SR spoločnosť Slovak Telekom. O zabezpečenie niektorých častí univerzálnej služby mala pritom záujem aj firma Orange Slovensko. Slovak Telekom mal na rozdiel od Orangeu záujem poskytovať univerzálnu službu v plnom rozsahu povinností, Orange prejavil záujem poskytovať časť povinností. Financovanie univerzálnej služby má byť zabezpečené prostredníctvom špeciálneho fondu, do ktorého majú prispievať všetci telekomunikační operátori podľa výšky tržieb. Slovak Telekom ju však doteraz zabezpečoval z vlastných prostriedkov, keďže o prostriedky z fondu nepožiadal.

Univerzálna služba je minimálny súbor služieb, ktoré sú dostupné v určenej kvalite na celom území štátu všetkým koncovým užívateľom bez ohľadu na ich geografickú polohu a za prijateľnú cenu. Podnik, ktorý poskytuje univerzálnu službu, má povinnosť napríklad prevádzkovať telefónne automaty, poskytovať občanom SR verejnú telefónnu službu na pevnom mieste pripojenia k sieti, vrátane faksimilného prenosu informácií a prenosu dát s prenosovými rýchlosťami umožňujúcimi funkčný prístup k internetu. Podnik musí pravidelne poskytovať aspoň jeden úplný telefónny zoznam účastníkov v elektronickej alebo v tlačenej forme prípadne v oboch formách. K ďalším povinnostiam patrí aj to, že podnik určený TÚ zabezpečuje primeranú dostupnosť verejných telefónnych automatov, poskytovať bezplatný a nepretržitý prístup k číslam tiesňových volaní, vrátane jednotného európskeho čísla tiesňového volania 112. Podnik má taktiež povinnosť poskytovať a prevádzkovať aspoň jednu úplnú informačnú službu o telefónnych číslach a zabezpečiť prístup k verejne dostupným telefónnym službám pre zdravotne postihnutých užívateľov a primeranú dostupnosť verejných telefónnych automatov s bezbariérovým prístupom a osobitným vybavením.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Trnavčania si na Dňoch zdravia nechali zmerať tlak aj tuk
<< predchádzajúci článok
Odsúdení zdravotníci v Líbyi stále čakajú na rozhodnutie