|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. októbra 2010
Zrekonštruovaný most v Malackách je už prejazdný
Železničný nadjazd v Malackách je zrekonštruovaný, od dnešného popoludnia opäť prejazdný. Predsedu ...
Zdieľať
Predsedu BSK Pavol Frešo na zrekonštruovanom nadjazde v Malackách.
Foto: BSKBRATISLAVA 28. októbra 2010 (WEBNOVINY) - Železničný nadjazd v Malackách je zrekonštruovaný, od dnešného popoludnia opäť prejazdný. Predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavla Freša teší, že sa zmestili do finančného limitu a práce ukončili v malým predstihom tak, ako Malačanom a obyvateľom celého Záhoria sľúbil. „Najviac ma teší, že sa nám podarilo ušetriť peniaze a za ne sme urobili betónový dojazd. To znamená, že tie rolety, na ktoré boli Malačania zvyknutí a veľmi im prekážali, sa opakovať nebudú,“ povedal župan počas slávnostného otvorenia mostu. Počas rekonštrukcie bol Frešo niekoľko krát skontrolovať priebeh prác. „Každý v Bratislavskom kraji vie, čo robíme, robíme to pred očami verejnosti, robíme to načas a robíme to v prospech ľudí,“ dodal.
„Celé mostné teleso je nešťastné dopravné riešenie v Malackách. Boli by sme najradšej, keby tu nebol, ale dopravná situácia nedovoľuje iné riešenie, ako ho tu nechať,“ uviedol primátor mesta Jozef Ondrejka. Zároveň poďakoval županovi za to, že zabezpečil rekonštrukciu, dodržal termíny a financie na opravu a dodal, že kvalita práce je na prospech veci.
Na moste boli odstránené všetky nedostatky, ktoré sa na úseku nachádzali. Najzávažnejšie boli porušené dva mostné dilatačné závery a záverný múrik. Podľa mostného technika Ivana Spustu zo spoločnosti Regionálne cesty Bratislava sa tiež prepadla vozovka, zistilo sa, že je narušená nosná konštrukcia a boli vážne poškodené výstuže jednotlivých panelov. „Vymenili sme mostné závery, všetky odvodňovače, ktoré boli zhrdzavené a nefunkčné, nanovo sa musela vytvoriť aj vaňová hydroizolácia,“ spresnil. V dolnom úseku mosta je položená betónová povrchová vrstva, ktorá lepšie odoláva náporu najmä nákladných áut. Životnosť betónu je podľa župana Freša až päť násobne dlhšia ako asfaltu. A práve v tomto úseku mosta je veľká frekvencia áut, pretože tu zastavujú do križovatky na semafore. Ostatná časť mosta je pokrytá asfaltom.
Železničný nadjazd bol už dlhší čas v havarijnom stave. Ten spôsobila zatekajúca voda, pre ktorú skolabovala 30-ročná izolácia a rozpadol sa asfalt. Izolácia proti vode a vlhkosti sa preto museli urobiť nanovo. Most bol pre rekonštrukciu uzavretý od 21. júla. Náklady na opravu nadjazdu, ktorý je v správe BSK, dosiahli 600-tisíc €. „Do rozpočtu sme sa zmestili a to, čo sme ušetrili, dávame naspäť občanom, že majú dojazd kvalitný – betónový,“ dodal Frešo.
„Celé mostné teleso je nešťastné dopravné riešenie v Malackách. Boli by sme najradšej, keby tu nebol, ale dopravná situácia nedovoľuje iné riešenie, ako ho tu nechať,“ uviedol primátor mesta Jozef Ondrejka. Zároveň poďakoval županovi za to, že zabezpečil rekonštrukciu, dodržal termíny a financie na opravu a dodal, že kvalita práce je na prospech veci.
Na moste boli odstránené všetky nedostatky, ktoré sa na úseku nachádzali. Najzávažnejšie boli porušené dva mostné dilatačné závery a záverný múrik. Podľa mostného technika Ivana Spustu zo spoločnosti Regionálne cesty Bratislava sa tiež prepadla vozovka, zistilo sa, že je narušená nosná konštrukcia a boli vážne poškodené výstuže jednotlivých panelov. „Vymenili sme mostné závery, všetky odvodňovače, ktoré boli zhrdzavené a nefunkčné, nanovo sa musela vytvoriť aj vaňová hydroizolácia,“ spresnil. V dolnom úseku mosta je položená betónová povrchová vrstva, ktorá lepšie odoláva náporu najmä nákladných áut. Životnosť betónu je podľa župana Freša až päť násobne dlhšia ako asfaltu. A práve v tomto úseku mosta je veľká frekvencia áut, pretože tu zastavujú do križovatky na semafore. Ostatná časť mosta je pokrytá asfaltom.
Železničný nadjazd bol už dlhší čas v havarijnom stave. Ten spôsobila zatekajúca voda, pre ktorú skolabovala 30-ročná izolácia a rozpadol sa asfalt. Izolácia proti vode a vlhkosti sa preto museli urobiť nanovo. Most bol pre rekonštrukciu uzavretý od 21. júla. Náklady na opravu nadjazdu, ktorý je v správe BSK, dosiahli 600-tisíc €. „Do rozpočtu sme sa zmestili a to, čo sme ušetrili, dávame naspäť občanom, že majú dojazd kvalitný – betónový,“ dodal Frešo.