|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. apríla 2010
Zrejme zlyhané brzdy spôsobili vlakové nešťastie
Za zrážku takmer 200-tonového rušňa a osobného vlaku v Spišskej Novej Vsi môže zlyhanie bŕzd, informuje dnes denník Pravda. Výsledky súdnej pitvy vylúčili u ...
Zdieľať
Foto: SITA/Miroslav Dibák
BRATISLAVA 15. apríla (WEBNOVINY) - Za zrážku takmer 200-tonového rušňa a osobného vlaku v Spišskej Novej Vsi môže zlyhanie bŕzd, informuje dnes denník Pravda. Výsledky súdnej pitvy vylúčili u rušňovodiča alkohol, pri vyšetrovaní tragédie však znalci podľa informácií Pravdy zistili, že v dôsledku výpadku elektrického prúdu zlyhali brzdy. Príčinu výpadku prúdu vyšetrujú. Lokomotíva bola podľa zdroja blízkeho vyšetrovaniu naprogramovaná na stokilometrovú rýchlosť. "Pri 90-kilometrovej rýchlosti začal rušeň brzdiť, ale po výpadku prúdu elektrodynamické brzdy zlyhali," uviedol pre Pravdu policajný zdroj, ktorý nechcel byť menovaný. Posádka rušňa narýchlo zapla vzduchové brzdy, tie však už nezabránili zrážke s osobným vlakom.
Podľa technikov má rušeň viacero bŕzd a niektoré z nich určite musel rušňovodič použiť aj pri výjazde z depa. Vyšetrovanie ukázalo, že rušeň namiesto toho, aby brzdil, narazil do osobného vlaku 43-kilometrovou rýchlosťou. Železničná spoločnosť Cargo odmieta celú vec komentovať až do skončenia vyšetrovania. "Do oficiálneho ukončenia vyšetrovania sa k informáciám o tragickej zrážke nebudeme vyjadrovať ani vyvodzovať akékoľvek predčasné závery," zopakovala pre Pravdu hovorkyňa Carga Slovakia Margaréta Grecová svoje minulotýždňové vyhlásenie.
Médiá informovali, že výsledky súdnej pitvy už minulý týždeň vylúčili infarkt u rušňovodiča. Policajti vyšetrujú aj dôvody, prečo bol 1. apríla rušeň, na ktorom sa testovali technické parametre, nasmerovaný na koľaj, kde stál na stanici osobný vlak, píše Pravda. Pri nehode na mieste zahynuli traja zo štyroch ľudí, ktorí boli v prednej časti rušňa. Štvrtý, 24-ročný zamestnanec z Elektrotechnického výskumného a projektového ústavu z Novej Dubnice, vyskočil, čím si zachránil život. S ťažkými zraneniami v umelom spánku leží v košickej fakultnej nemocnici. V osobnom vlaku sa ľahko zranilo 15 osôb.
SITA
Podľa technikov má rušeň viacero bŕzd a niektoré z nich určite musel rušňovodič použiť aj pri výjazde z depa. Vyšetrovanie ukázalo, že rušeň namiesto toho, aby brzdil, narazil do osobného vlaku 43-kilometrovou rýchlosťou. Železničná spoločnosť Cargo odmieta celú vec komentovať až do skončenia vyšetrovania. "Do oficiálneho ukončenia vyšetrovania sa k informáciám o tragickej zrážke nebudeme vyjadrovať ani vyvodzovať akékoľvek predčasné závery," zopakovala pre Pravdu hovorkyňa Carga Slovakia Margaréta Grecová svoje minulotýždňové vyhlásenie.
Médiá informovali, že výsledky súdnej pitvy už minulý týždeň vylúčili infarkt u rušňovodiča. Policajti vyšetrujú aj dôvody, prečo bol 1. apríla rušeň, na ktorom sa testovali technické parametre, nasmerovaný na koľaj, kde stál na stanici osobný vlak, píše Pravda. Pri nehode na mieste zahynuli traja zo štyroch ľudí, ktorí boli v prednej časti rušňa. Štvrtý, 24-ročný zamestnanec z Elektrotechnického výskumného a projektového ústavu z Novej Dubnice, vyskočil, čím si zachránil život. S ťažkými zraneniami v umelom spánku leží v košickej fakultnej nemocnici. V osobnom vlaku sa ľahko zranilo 15 osôb.
SITA