|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Pavel Neubauer
Praha/Zvolen 25. marca (TASR) - Dve zmodernizované motorizované vlakové jednotky odovzdala nedávno slovenská spoločnosť ŽOS Zvolen českej spoločnosti KŽC Doprava. Vlaky, ktoré pomenovali Klárka a Kristýnka, už niekoľko dní jazdia v ostrej premávke na mestskej linke S34 z pražského Masarykovho nádraží do Čakovíc a späť. Autorom dizajnového riešenia kabíny a stanovišťa rušňovodiča je Štefan Klein z oddelenia Transport designu na bratislavskej VŠVU. Je známy aj ako autor projektu Aeromobil – prvé lietajúce auto.
„V ŽOS Zvolen sme opravovali viaceré vozidlá KŽC Doprava. S opravami, revíziami a modernizáciami koľajových vozidiel máme bohaté skúsenosti. Naše vozidlá jazdia v mnohých krajinách, ako sú Azerbajdžan, Ukrajina, Rakúsko, Poľsko, Taliansko a samozrejme Česká republika, kde máme viacero významných obchodných partnerov,“ povedal generálny riaditeľ ŽOS Zvolen Peter Rešetár.
„Do výberového konania sme oslovili niekoľko európskych železničných výrobcov. Pomer cena versus výkon vyšiel jednoznačne v prospech ŽOS Zvolen. Obe vozidlá spolu stáli 3 milióny eur,“ uviedol generálny riaditeľ KŽC Doprava Bohumil Augusta. Spoločnosť nové vozidlá vlastní a prevádzkuje v rámci pražskej integrovanej dopravy.
Moderné vlakové jednotky z dielní ŽOS Zvolen nahradili viac ako 30-ročné vozy radu 810. Do ostrej prevádzky ich spustili po takmer mesačnej skúšobnej prevádzke.
Klárka a Kristýnka sú vybavené klimatizáciou a WIFI pripojením. Pri výrobe sa myslelo aj na hendikepovaných. Interiér je označený aj v Braillovom písme a motorové jednotky sú vybavené bezbariérovými WC bunkami s uzavretým odpadovým systémom. Jeden z nástupných priestorov je nízkopodlažný s výklopnou rampou a možnosťou bezbariérového nástupu.
Bezpečnosť vlaku sleduje vonkajší aj vnútorný kamerový okruh. Vozidlo je tiež vybavené automatickým akusticko-optickým informačným systémom pre cestujúcich, ktorý ich informuje prostredníctvom hlásení aj na optických paneloch o priebehu cesty.
ŽOS Zvolen už 25 rokov opravuje motorové i elektrické rušne a vlakové jednotky. V súčasnosti zamestnáva približne 440 ľudí.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR