|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2014
ŽOS Vrútky sú schopné okamžite zamestnať 200 kvalifikovaných strojárov
Železničné opravovne a strojárne (ŽOS) Vrútky potrebujú na zabezpečenie výrobného programu prijať 200 ľudí prevažne strojárskych profesií.
Zdieľať
Vrútky 8. marca (TASR) – Železničné opravovne a strojárne (ŽOS) Vrútky potrebujú na zabezpečenie výrobného programu prijať 200 ľudí prevažne strojárskych profesií.
Počas dnešnej návštevy premiéra Roberta Fica v spoločnosti to povedal predseda predstavenstva Víťazoslav Moric mladší.
„Keď je dostatočná kvalita a je produkt, ktorý sa dá predať, dá sa existovať aj na Slovensku za slovenské ceny, ktoré sú nižšie oproti konkurencii. Darí sa nám presadzovať, potrebovali by sme však pomoc v oblasti kvalifikovanej pracovnej sily. Je absolútny nedostatok zváračov, obrábačov kovov, klasických zámočníkov, už aj elektrikárov a lakovníkov ani nehovorím,“ posťažoval si Moric.
Doplnil, že v oblasti učňovského školstva sa 20 rokov nič nerobilo, v posledných dvoch – troch rokoch však vidieť určitý posun. „Ľudia starnú a školy neprodukujú dostatočný počet takých kvalifikovaných pracovníkov, ktorí sú potrební v slovenskom priemysle. Nie som odborník, ale školy by mali dostávať od štátu toľko dotácií, koľko je nutné na jednotlivé odbory,“ zdôraznil Moric s tým, že ŽOS Vrútky kooperuje so strednými školami v okolí, poskytuje štipendiá, no i napriek tomu nie sú schopní zabezpečiť dostatočný počet kvalifikovaných pracovníkov.
Premiér Fico vyzdvihol skutočnosť, že ŽOS Vrútky sa úspešne uchádzali o eurofondy pomocou ktorých sa v podniku vyrábajú prímestské vlaky. „Ak slovenské firmy čerpajú eurofondy, je to najefektívnejšie čerpanie finančných prostriedkov. Stáva sa aj to, že za fondy Európskej únie sa stavajú napríklad diaľnice či rýchlostné komunikácie. Tam sa však na realizácii zúčastňujú aj zahraničné firmy, ktoré akoby naspäť tie peniaze brali do svojej vlastnej krajiny,“ pripomenul premiér.
Ako dodal, ŽOS Vrútky momentálne pracujú na 22 prímestských vlakoch. „Všetko bude hotové v auguste 2015, keď ich na základe tendra odovzdajú slovenským železniciam. Je vynikajúce, že podstatná časť práce vrátane vývoja je výmyslom slovenských ľudí. Preto budem vždy podporovať takéto čerpanie eurofondov a takéto spoločnosti,“ zdôraznil predseda vlády.
Podľa premiéra je pre podniky ako ŽOS Vrútky dobrou správou, že po prvýkrát budú môcť v novom rozpočtovom období veľké firmy čerpať finančné prostriedky nielen na výrobu, ale aj na inováciu, výskum a vedu, kde je pomerne veľký objem finančných zdrojov. „Som rád, že ŽOS Vrútky sa zapojili aj do zamestnávania mladých ľudí. Zamestnali niekoľko mladých ľudí, ktorým štát prepláca ročne minimálnu mzdu a odvody s tým, že spoločnosť sa zaviazala, že ďalšieho pol roka tieto miesta udrží. Do obehu ide ďalších 200 miliónov eur pre mladých ľudí do 29 rokov, takže je tu šanca pre túto spoločnosť opäť za výhodných podmienok zamestnať mladých ľudí,“ uzavrel premiér.
Železničné opravovne a strojárne Vrútky majú podľa Morica mladšieho 130-ročnú tradíciu. Prvé vlastné výrobky – osobné vozne, začali produkovať v roku 2008. „K dnešnému dňu sme dodali pre slovenské železnice asi 70 nových osobných vozňov a 12 ľahkých motorových jednotiek. V súčasnej dobe zamestnávame asi 1100 ľudí, ročný obrat je približne 75 miliónov eur,“ priblížil Moric s tým, že okrem objednávky na výrobu ľahkých motorových jednotiek vyhrala spoločnosť ďalšie tendre na osobné vozne pre slovenské železnice a rôzne ďalšie projekty pre České dráhy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Spoločnosť Železničné opravovne a strojárne (ZOŠ) vo Vrútkach navštívil 8. marca 2014 predseda vlády SR Robert Fico (druhý zľava). Pri prehliadke výroby ho sprevádzal majiteľ spoločnosti Víťazoslav Móric (vpravo), predseda Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Juraj Blanár (vľavo) a predstavitelia firmy. Foto: TASR
Počas dnešnej návštevy premiéra Roberta Fica v spoločnosti to povedal predseda predstavenstva Víťazoslav Moric mladší.
„Keď je dostatočná kvalita a je produkt, ktorý sa dá predať, dá sa existovať aj na Slovensku za slovenské ceny, ktoré sú nižšie oproti konkurencii. Darí sa nám presadzovať, potrebovali by sme však pomoc v oblasti kvalifikovanej pracovnej sily. Je absolútny nedostatok zváračov, obrábačov kovov, klasických zámočníkov, už aj elektrikárov a lakovníkov ani nehovorím,“ posťažoval si Moric.
Doplnil, že v oblasti učňovského školstva sa 20 rokov nič nerobilo, v posledných dvoch – troch rokoch však vidieť určitý posun. „Ľudia starnú a školy neprodukujú dostatočný počet takých kvalifikovaných pracovníkov, ktorí sú potrební v slovenskom priemysle. Nie som odborník, ale školy by mali dostávať od štátu toľko dotácií, koľko je nutné na jednotlivé odbory,“ zdôraznil Moric s tým, že ŽOS Vrútky kooperuje so strednými školami v okolí, poskytuje štipendiá, no i napriek tomu nie sú schopní zabezpečiť dostatočný počet kvalifikovaných pracovníkov.
Galéria: ŽOS Vrútky potrebujú kvalifikovaných strojárov
Premiér Fico vyzdvihol skutočnosť, že ŽOS Vrútky sa úspešne uchádzali o eurofondy pomocou ktorých sa v podniku vyrábajú prímestské vlaky. „Ak slovenské firmy čerpajú eurofondy, je to najefektívnejšie čerpanie finančných prostriedkov. Stáva sa aj to, že za fondy Európskej únie sa stavajú napríklad diaľnice či rýchlostné komunikácie. Tam sa však na realizácii zúčastňujú aj zahraničné firmy, ktoré akoby naspäť tie peniaze brali do svojej vlastnej krajiny,“ pripomenul premiér.
Ako dodal, ŽOS Vrútky momentálne pracujú na 22 prímestských vlakoch. „Všetko bude hotové v auguste 2015, keď ich na základe tendra odovzdajú slovenským železniciam. Je vynikajúce, že podstatná časť práce vrátane vývoja je výmyslom slovenských ľudí. Preto budem vždy podporovať takéto čerpanie eurofondov a takéto spoločnosti,“ zdôraznil predseda vlády.
Podľa premiéra je pre podniky ako ŽOS Vrútky dobrou správou, že po prvýkrát budú môcť v novom rozpočtovom období veľké firmy čerpať finančné prostriedky nielen na výrobu, ale aj na inováciu, výskum a vedu, kde je pomerne veľký objem finančných zdrojov. „Som rád, že ŽOS Vrútky sa zapojili aj do zamestnávania mladých ľudí. Zamestnali niekoľko mladých ľudí, ktorým štát prepláca ročne minimálnu mzdu a odvody s tým, že spoločnosť sa zaviazala, že ďalšieho pol roka tieto miesta udrží. Do obehu ide ďalších 200 miliónov eur pre mladých ľudí do 29 rokov, takže je tu šanca pre túto spoločnosť opäť za výhodných podmienok zamestnať mladých ľudí,“ uzavrel premiér.
Železničné opravovne a strojárne Vrútky majú podľa Morica mladšieho 130-ročnú tradíciu. Prvé vlastné výrobky – osobné vozne, začali produkovať v roku 2008. „K dnešnému dňu sme dodali pre slovenské železnice asi 70 nových osobných vozňov a 12 ľahkých motorových jednotiek. V súčasnej dobe zamestnávame asi 1100 ľudí, ročný obrat je približne 75 miliónov eur,“ priblížil Moric s tým, že okrem objednávky na výrobu ľahkých motorových jednotiek vyhrala spoločnosť ďalšie tendre na osobné vozne pre slovenské železnice a rôzne ďalšie projekty pre České dráhy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR