Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

11. septembra 2014

ŽOS Trnava funguje už 20 rokov, väčšinu opráv robí pre zahraničie



Na snímke spolumajiteľ akciovej spoločnosti Železničné opravovne a strojárne (ŽOS) Trnava Vladimír Poór na oslave 20. výročia ŽOS Trnava vo štvrtok 11. septembra 2014 v Trnave.



Zdieľať
Na snímke spolumajiteľ akciovej spoločnosti Železničné opravovne a strojárne (ŽOS) Trnava Vladimír Poór na oslave 20. výročia ŽOS Trnava vo štvrtok 11. septembra 2014 v Trnave. Foto: TASR/Lukáš Grinaj
Trnava 11. septembra (TASR) – Najväčšia dielňa na opravu vozňov v strednej Európe a druhý najväčší zamestnávateľ v regióne Trnavy. Tieto skutočnosti dnes vyzdvihol premiér Robert Fico (Smer-SD) na spoločnosti ŽOS Trnava, ktorá oslavuje 20 rokov svojej.


Výročie je podľa neho významnou udalosťou nielen pre región, ale pre celý hospodársky život na Slovensku. "Výroba, modernizácia a opravy železničných vozňov sú na Slovensku tradičné a vysoko rozvinuté odvetvie strojárskej výroby a ŽOS Trnava je dlhoročným pilierom tohto odvetvia," konštatoval Fico. Vyzdvihol, že spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1994 a rozšírila svoje pôsobenie aj za hranice Slovenska, zamestnáva okolo 3000 ľudí, z toho 1400 v Trnave.

Spoločnosť podľa informácií generálneho riaditeľa Miloša Kyselicu prešla za uplynulých 20 rokov rozsiahlou zmenou produktového portfólia, teraz až 77 % revízií železničných vozňov vykonáva pre zahraničných zákazníkov. Na celkovom počte revízií, vykonaných v Európskej únii, má podľa neho ŽOS podiel 5 až 7 %.

Predseda predstavenstva firmy Vladimír Poór dodal, že nie je vylúčené, že aj ŽOS sa dotknú sankcie voči Rusku. "My robíme väčšinu na export, ak sa to dotkne akýchkoľvek trhov, dotkne sa to aj nás," pripustil. Spoločnosť má podľa neho aktuálne rozpracovaný ako jeden z najväčších obchodov opravy a modernizácie 200 lokomotív pre ruský a aj ukrajinský trh. Poór dodal, že spoločnosť už nestíha pri súčasných kapacitách plniť všetky požiadavky partnerov, preto chce v budúcom roku investovať 15 miliónov eur do výstavby novej haly v Trnave a zamestnať ďalších okolo dvesto kvalifikovaných pracovných síl.

Korene ŽOS Trnava, a.s. (predtým Železničné opravovne a strojárne) siahajú k prvej opravovni železničných vozňov na území Slovenska. Už v auguste 1925 bola vo Vozovke Trnava vykonaná prvá revízia na nákladnom vozni. Podnik mal vtedy 63 zamestnancov. V októbri 1994 vznikla akciová spoločnosť, proces privatizácie bol ukončený v roku 1995 a majoritným vlastníkom sa stala súkromná spoločnosť TOSs, spol. s r. o., Trnava.

Firma robí všetky druhy opráv nákladných i osobných vozňov, ich konštrukčných celkov, až po výrobu nových nákladných vozňov, realizuje novostavby, opravy, modernizácie a prestavby pre potreby ZSSK Cargo, Železničnej spoločnosti Slovensko, ako aj pre domácich a zahraničných súkromných vlastníkov vozňov. ŽOS je aj hlavným sponzorom futbalového klubu Spartak Trnava.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Do Európskeho týždňa mobility sa zapojilo už 26 slovenských miest
<< predchádzajúci článok
NATO: Rusko má na východnej Ukrajine ešte stále asi tisíc vojakov