|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. marca 2015
Zomrel český kameraman a maliar Miroslav Ondříček
Český kameraman a maliar Miroslav Ondříček, ktorého preslávila najmä spolupráca s režisérom ...
Zdieľať
Český umelec bol mesiac a pol v nemocnici. Posledný týždeň ho udržiavali v umelom spánku.
BRATISLAVA 29. marca (WEBNOVINY) - Český kameraman a maliar Miroslav Ondříček, ktorého preslávila najmä spolupráca s režisérom Milošom Formanom, zomrel v nedeľu vo veku 80 rokov. Informoval o tom portál iDNES.cz, ktorému to potvrdil umelcov syn David Ondříček.
"Na to človek nemôže byť nikdy dosť pripravený, ale čakali sme to. Mesiac a pol už bol otec v nemocnici, pričom posledný týždeň bol v umelom spánku, takže odchod bol nakoniec milosrdný," povedal. Ondříček si podľa slov jeho syna prial pohreb v americkom štýle.
Miroslav Ondříček sa ako kameraman podieľal na štyroch desiatkach celovečerných filmov. Debutoval filmom Konkurs (1963) spomínaného Miloša Formana.
Spolupracovali tiež na snímkach Lásky jedné plavovlásky (1965), Hoří, má panenko (1967), Vlasy (1979) či Valmont (1989), ale aj Ragtime (1984) a Amadeus (1981), za ktoré ho americká Akadémia filmových umení a vied nominovala na Oscara.
Ondříček pôsobil v 80. rokoch minulého storočia väčšinou v USA, kde pracoval napríklad na filme Svet podľa Garpa (1982). V tvorbe vychádzal z tradície českej kameramanskej školy. Preslávil sa mimoriadnym citom pre farbu a atmosféru či prácou s nedostatkom materiálu.
V roku 1999 získal Českého leva za dlhoročný umelecký prínos českému filmu. O rok neskôr sa stal držiteľom Ceny Vladislava Vančuru za dlhoročný umelecký prínos domácej a svetovej kinematografii. V tom istom roku podstúpil operáciu srdcovej aorty. Jeho syn David Ondříček je režisérom filmov Samotáři (2000) alebo Jedna ruka netleská (2003).
Informácie pochádzajú z webstránky idnes.cz a archívu agentúry SITA.
"Na to človek nemôže byť nikdy dosť pripravený, ale čakali sme to. Mesiac a pol už bol otec v nemocnici, pričom posledný týždeň bol v umelom spánku, takže odchod bol nakoniec milosrdný," povedal. Ondříček si podľa slov jeho syna prial pohreb v americkom štýle.
Miroslav Ondříček sa ako kameraman podieľal na štyroch desiatkach celovečerných filmov. Debutoval filmom Konkurs (1963) spomínaného Miloša Formana.
Spolupracovali tiež na snímkach Lásky jedné plavovlásky (1965), Hoří, má panenko (1967), Vlasy (1979) či Valmont (1989), ale aj Ragtime (1984) a Amadeus (1981), za ktoré ho americká Akadémia filmových umení a vied nominovala na Oscara.
Ondříček pôsobil v 80. rokoch minulého storočia väčšinou v USA, kde pracoval napríklad na filme Svet podľa Garpa (1982). V tvorbe vychádzal z tradície českej kameramanskej školy. Preslávil sa mimoriadnym citom pre farbu a atmosféru či prácou s nedostatkom materiálu.
V roku 1999 získal Českého leva za dlhoročný umelecký prínos českému filmu. O rok neskôr sa stal držiteľom Ceny Vladislava Vančuru za dlhoročný umelecký prínos domácej a svetovej kinematografii. V tom istom roku podstúpil operáciu srdcovej aorty. Jeho syn David Ondříček je režisérom filmov Samotáři (2000) alebo Jedna ruka netleská (2003).
Informácie pochádzajú z webstránky idnes.cz a archívu agentúry SITA.