|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. januára 2012
Zo Sliača bude lietať pravidelná linka do Viedne
Banskobystrický región bude po rokoch opäť spojený so svetom pravidelnou leteckou linkou. Pôjde o linku Viedeň - Sliač - Viedeň a prevádzkovať ju bude ostravská spoločnosť Job ...
Zdieľať
BANSKÁ BYSTRICA 13. januára (WEBNOVINY) - Banskobystrický región bude po rokoch opäť spojený so svetom pravidelnou leteckou linkou.
Pôjde o linku Viedeň - Sliač - Viedeň a prevádzkovať ju bude ostravská spoločnosť Job Air, ktorá už prevádzkuje regionálne linky z Ostravy do Viedne, Prahy či Poznane.
Informoval o tom dnes predseda Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Vladimír Maňka a obchodný riaditeľ Letiska Sliač Milan Ligoš s tým, že prvý let by sa mal uskutočniť 26. marca, keď sa začína letný letový plán. V rezervačnom systéme Austrian Airlines ako partnera Job Air má byť nová linka od 24. januára.
Župa bude finančne garantovať úspešnosť
Na linke bude lietať 33-miestne lietadlo Saab 34, pričom týždenne sa má uskutočniť desať letov - po dva od pondelka až do piatka. Ranné budú mať odlet z Viedne o 8:50 a späť zo Sliača o 10:00, večerné z Viedne o 18:30 a späť zo Sliača o 19:40, pričom let trvá 45 minút. Má ísť o tranzitnú linku, keď vo Viedni na ranný let nadväzuje do troch hodín 56 letov do európskych aj zámorských destinácií a na večerný 25. Ako podotkol Ligoš, pri linke Ostrava - Viedeň cestuje z Viedne ďalej do sveta až 95 percent cestujúcich, podobne to očakávajú aj pri linke Sliač - Viedeň.
Banskobystrická župa novú linku podporuje nielen spoluprácou s letiskom na marketingovej stratégii, ale počas prvých deviatich mesiacov bude prepravcovi garantovať jej úspešnosť aj finančnou dotáciou. A to konkrétne pri obsadenosti nižšej než osem cestujúcich na let 100 eurami na každé neobsadené miesto. Ako pripomenul Maňka, počítať sa to bude z mesačného priemeru, preto ak by napríklad polovica letov v danom mesiaci mala obsadenosť 16 a viac cestujúcich a druhou polovicou by neletel nikto, župa nezaplatí nič.
Aby bola linka úspešná, malo by jej podľa Ligoša stačiť priemerne aspoň osem cestujúcich na let. Na základe štatistík niekdajšej linky Sliač - Praha, na ktorej bola v roku 2006 priemerná obsadenosť letov vyše 15 cestujúcich a v roku 2007 vyše 13, preto verí v úspešnosť novej linky. Ceny leteniek by mali oscilovať medzi cenami na linkách Ostrava - Viedeň a Košice - Viedeň.
Pôjde o linku Viedeň - Sliač - Viedeň a prevádzkovať ju bude ostravská spoločnosť Job Air, ktorá už prevádzkuje regionálne linky z Ostravy do Viedne, Prahy či Poznane.
Informoval o tom dnes predseda Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Vladimír Maňka a obchodný riaditeľ Letiska Sliač Milan Ligoš s tým, že prvý let by sa mal uskutočniť 26. marca, keď sa začína letný letový plán. V rezervačnom systéme Austrian Airlines ako partnera Job Air má byť nová linka od 24. januára.
Župa bude finančne garantovať úspešnosť
Na linke bude lietať 33-miestne lietadlo Saab 34, pričom týždenne sa má uskutočniť desať letov - po dva od pondelka až do piatka. Ranné budú mať odlet z Viedne o 8:50 a späť zo Sliača o 10:00, večerné z Viedne o 18:30 a späť zo Sliača o 19:40, pričom let trvá 45 minút. Má ísť o tranzitnú linku, keď vo Viedni na ranný let nadväzuje do troch hodín 56 letov do európskych aj zámorských destinácií a na večerný 25. Ako podotkol Ligoš, pri linke Ostrava - Viedeň cestuje z Viedne ďalej do sveta až 95 percent cestujúcich, podobne to očakávajú aj pri linke Sliač - Viedeň.
Banskobystrická župa novú linku podporuje nielen spoluprácou s letiskom na marketingovej stratégii, ale počas prvých deviatich mesiacov bude prepravcovi garantovať jej úspešnosť aj finančnou dotáciou. A to konkrétne pri obsadenosti nižšej než osem cestujúcich na let 100 eurami na každé neobsadené miesto. Ako pripomenul Maňka, počítať sa to bude z mesačného priemeru, preto ak by napríklad polovica letov v danom mesiaci mala obsadenosť 16 a viac cestujúcich a druhou polovicou by neletel nikto, župa nezaplatí nič.
Aby bola linka úspešná, malo by jej podľa Ligoša stačiť priemerne aspoň osem cestujúcich na let. Na základe štatistík niekdajšej linky Sliač - Praha, na ktorej bola v roku 2006 priemerná obsadenosť letov vyše 15 cestujúcich a v roku 2007 vyše 13, preto verí v úspešnosť novej linky. Ceny leteniek by mali oscilovať medzi cenami na linkách Ostrava - Viedeň a Košice - Viedeň.