Plánované zníženie výroby francúzskeho koncernu PSA Peugeot Citroën sa trnavského závodu výraznejšie nedotkne. V reakcii na vyhlásenia automobilky o tom, že plánuje masívne znižovanie výroby, ...
BRATISLAVA 26. októbra (WEBNOVINY) - Plánované zníženie výroby francúzskeho koncernu PSA Peugeot Citroën sa trnavského závodu výraznejšie nedotkne. V reakcii na vyhlásenia automobilky o tom, že plánuje masívne znižovanie výroby, to pre agentúru SITA uviedol hovorca PSA Peugeot Citroën Slovakia Peter Švec. "Opatrenia na zníženie výroby koncernu sa nedotknú rovnako všetkých závodov a regiónov. Naša automobilka má konkurenčnú výhodu v tom, že vyrába model Peugeot 207, ktorý je tretím najpredávanejším v Európe," povedal Švec. Dodal, že trnavský závod sa zmeriava na výrobu menších vozidiel s motormi s nízkou spotrebou a nižšími emisiami CO2, ktoré sú odolnejšie voči aktuálnym výkyvom na trhu. "Do konca roka nebudeme robiť žiadne opatrenia, ktoré by zmenili našu pozíciu a dodržíme plánovanú výrobu v roku 2008, ktorá je takmer 200 tisíc vozidiel," vyhlásil Švec. K voľným piatkovým popoludňajším zmenám, ktorých zavedenie od novembra potvrdili pre agentúru SITA zamestnanci trnavského závodu, sa však vyjadriť nechcel. "Všetko je v rámci flexibilného pracovného času," skonštatoval. Zároveň dodal, že akékoľvek opatrenia sa nedotknú miezd zamestnancov ani počtu pracovných miest.
Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën v piatok znížila výhľad ziskov a oznámila aj masívne znižovanie výroby s cieľom bojovať proti kríze automobilového trhu. Akcie spoločnosti pritom počas ranného obchodovania poklesli o 15 %. Automobilka spolu s ďalšími európskymi konkurentmi bojuje s poklesom predaja na zabehnutých trhoch, pretože dopady úverovej krízy a vysoké ceny palív tlmia dopyt. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Christiana Streiffa plánuje PSA znížiť produkciu európskych závodov v štvrtom kvartáli o 30 % v porovnaní s pôvodným plánom. Okrem toho automobilka rozšíri svoj plán na úsporu nákladov, známy ako CAP 2010.
Trnavská automobilka by mala v roku 2008 vyrobiť celkovo 200 tis. vozidiel, kým v roku 2007 to bolo takmer 180 tis. áut. Za prvých šesť mesiacov tohto roka spoločnosť vyrobila 105 230 vozidiel Peugeotu 207, čo je o 12 % viac oproti rovnakému obdobiu minulého roku. Celková výrobná kapacita závodu je 300 tis. vozidiel ročne v trojzmennej prevádzke. Automobilka v Trnave je technologicky najmodernejším výrobným centrom skupiny PSA Peugeot Citroën. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, predstavovala 700 mil. eur. V júni 2006 sa rozbehla sériová výroba modelu Peugeot 207, sériová výroba nového modelu Citroën C3 Picasso by mala začať začiatkom roka 2009. V automobilke pracuje v dvojzmennej prevádzke 3 300 zamestnancov.
Volkswagen Slovakia na otázky agentúru SITA ohľadne súčasnej situácia v závode neodpovedal. Ešte začiatkom októbra však jej predstavitelia informovali, že sú krízou dotknutí tak, ako každý iný v automobilovom priemysle a že plánujú udržanie existujúceho portfólia. Kia Motors Slovakia uviedla, že finančná kríza zatiaľ ich výrobné plány nenarušila. "Pôvodný plán výroby pre tento rok zostal zatiaľ nezmenený a priebežne sa nám ho darí napĺňať," vyhlásil hovorca spoločnosti Dušan Dvořák. Prípadné výkyvy objednávok počas novembra alebo decembra budú pritom riešiť operatívne. "V prípade pretrvávajúceho nepriaznivého vývoja v odvetví sme však pripravení reagovať na vzniknutú situáciu," doplnil Dvořák. Zároveň zopakoval, že neuvažujú o žiadnej zmene počtu zamestnancov.
SITA