|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. októbra 2014
Značku Regionálny produkt Podpoľania získali ďalší traja výrobcovia
alší traja tradiční výrobcovia získali 9. októbra 2014 certifikát, umožňujúci používať na vybraných výrobkoch značku Regionálny produkt Podpoľania. Ocenenia na základe už tretej výzvy odovzdali zástupcovia Miestnej akčnej ...
Zdieľať
alší traja tradiční výrobcovia získali 9. októbra 2014 certifikát, umožňujúci používať na vybraných výrobkoch značku Regionálny produkt Podpoľania. Ocenenia na základe už tretej výzvy odovzdali zástupcovia Miestnej akčnej skupiny (MAS) Podpoľanie. Foto: TASR/Jozef Poliak
Detva 9. októbra (TASR) - Ďalší traja tradiční výrobcovia získali dnes certifikát umožňujúci používať na vybraných výrobkoch značku Regionálny produkt Podpoľania. Ocenenia na základe už tretej výzvy odovzdali zástupcovia Miestnej akčnej skupiny (MAS) Podpoľanie. Značku tak môže dnes používať už 20 výrobcov.Certifikát dnes získali Ján Cerovský z Hriňovej za svoju fujaru a píštalu, Agata Hlincová z Detvy za úžitkové predmety s aplikáciou (ručne šité taštičky, tkané výrobky, ručne šité bábiky) a Ján Lupták JEDNA STOPA z Detvy za fotografie a fotoobrazy z Podpoľania.
Ako pre TASR uviedla manažérka MAS Podpoľanie Elena Jankovičová, cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, venujú sa tradičným remeslám a využívajú suroviny pochádzajúce priamo z regiónu.
Zámerom regionálneho značenia je tiež stimulovanie a podpora miestnej ekonomiky, zvýšenie odbytu miestnych, vysoko kvalitných výrobkov a služieb a tým aj zvýšenie zamestnanosti v regióne. Súčasne ide aj o zachovanie a udržanie tradícií, kultúrnych hodnôt územia, ako aj rázu vidieckej krajiny a o podporu využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín.
Výrobcovia získajú vďaka značke rôzne výhody, najmä však jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti nových foriem spolupráce.
V tomto roku je plánovaná ešte jedna výzva zameraná na tradičné jedlo a služby.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR