![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
22. februára 2015
Značku Regionálny produkt Podpoľania dali ďalším trom výrobcom
Regionálny produkt Podpoľania, archívne foto
Zdieľať

Certifikát aktuálne získal majiteľ chalupy Tri lipy, ubytovania na súkromí v Bratkovici, ktorá je časťou Detvianskej Huty, a tiež dve reštaurácie, ktoré ponúkajú tradičné jedlá. Ide o reštauráciu Culinaire z Kriváňa a Salaš Detvan z Detvy.
"Culinaire má na svojom jedálnom lístku napríklad také tradičné jedlá ako rascovina či luteránska procesia a salaš Detvan pripravuje celé menu z pôvodných podpolianskych jedál, medzi hlavnými jedlami dominuje výborná salašnícka baranina, ktorá naozaj výnimočne chutí a pre toto územie je typická," povedala TASR manažérka MAS Podpoľanie Elena Jankovičová. Ako uviedla, cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, venujú sa tradičným remeslám a využívajú suroviny, pochádzajúce priamo z regiónu.
Zámerom regionálneho značenia je tiež stimulovanie a podpora miestnej ekonomiky, zvýšenie odbytu miestnych vysoko kvalitných výrobkov a služieb, a tým aj zvýšenie zamestnanosti v regióne. Súčasne ide aj o zachovanie a udržanie tradícií, kultúrnych hodnôt územia, ako aj rázu vidieckej krajiny a o podporu využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín.
Výrobcovia získajú vďaka značke rôzne výhody, najmä však jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti nových foriem spolupráce.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR