|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. februára 2015
Značku Regionálny produkt Podpoľania dali ďalším trom výrobcom
Regionálny produkt Podpoľania, archívne foto
Zdieľať
Regionálny produkt Podpoľania, archívne foto Foto: TASR/Jozef Poliak
Detva 22. februára (TASR) - Ďalší traja tradiční výrobcovia získali v týchto dňoch certifikát, umožňujúci používať na vybraných výrobkoch značku Regionálny produkt Podpoľania. Ocenenia na základe už štvrtej výzvy odovzdali zástupcovia Miestnej akčnej skupiny (MAS) Podpoľanie. Značku tak môže dnes používať celkom 23 výrobcov. Certifikát aktuálne získal majiteľ chalupy Tri lipy, ubytovania na súkromí v Bratkovici, ktorá je časťou Detvianskej Huty, a tiež dve reštaurácie, ktoré ponúkajú tradičné jedlá. Ide o reštauráciu Culinaire z Kriváňa a Salaš Detvan z Detvy.
"Culinaire má na svojom jedálnom lístku napríklad také tradičné jedlá ako rascovina či luteránska procesia a salaš Detvan pripravuje celé menu z pôvodných podpolianskych jedál, medzi hlavnými jedlami dominuje výborná salašnícka baranina, ktorá naozaj výnimočne chutí a pre toto územie je typická," povedala TASR manažérka MAS Podpoľanie Elena Jankovičová. Ako uviedla, cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, venujú sa tradičným remeslám a využívajú suroviny, pochádzajúce priamo z regiónu.
Zámerom regionálneho značenia je tiež stimulovanie a podpora miestnej ekonomiky, zvýšenie odbytu miestnych vysoko kvalitných výrobkov a služieb, a tým aj zvýšenie zamestnanosti v regióne. Súčasne ide aj o zachovanie a udržanie tradícií, kultúrnych hodnôt územia, ako aj rázu vidieckej krajiny a o podporu využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín.
Výrobcovia získajú vďaka značke rôzne výhody, najmä však jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti nových foriem spolupráce.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR