Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

11. februára 2009

Značka Volkswagen zvýšila v januári svoj trhový podiel



Nemecká automobilka Volkswagen v januári zvýšila svoj trhový podiel, keďže predaj tejto značky oslaboval pomalším tempom v porovnaní s globálnym poklesom predaja áut, ktorý bol na úrovni 24 %. ...



Zdieľať
FRANKFURT 11. februára (WEBNOVINY) - Nemecká automobilka Volkswagen v januári zvýšila svoj trhový podiel, keďže predaj tejto značky oslaboval pomalším tempom v porovnaní s globálnym poklesom predaja áut, ktorý bol na úrovni 24 %. Predaj značky Volkswagen v januári klesol o 14,1 % na 246 700 vozidiel. Spoločnosť o tom informovala v stredu. Zároveň uviedla, že dodávky áut koncernu Volkswagen zákazníkom v januári klesli o pätinu na približne 382 tisíc.


Automobilka neočakáva v blízkej budúcnosti zlepšenie, ale uviedla, že v januári dosiahla rast objemu predaja v Rusku o 12,7 % na 6 600 vozidiel. V Brazílii, ktorá je tretím najväčším trhom firmy po Nemecku a Číne, zaznamenala automobilka tiež mierny nárast predaja o 1,3 % na 47 600 áut. V Číne predaj značky Volkswagen klesol o 11 % na 83 900 vozidiel. Hoci v Nemecku dodávky áut Volkswagen zákazníkom celkovo klesli o 18 %, firma zaznamenala medziročný rast dodávok malých áut Fox, Polo, Seat Ibiza a Škoda Fabia a kompaktu Golf.

Na Slovensku pôsobí koncern Volkswagen prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti Volkswagen Slovakia, ktorá je výrobno-montážnym podnikom. V slovenskom závode v Bratislave vyrába nemecká automobilka VW Touareg, Audi Q7, časť vozidiel Porsche Cayenne a Škodu Octavia. Okrem automobilky v Bratislave pôsobí nemecká automobilka aj v Martine, kde má závod na výrobu prevodoviek a komponentov do prevodoviek a v Košiciach, kde má prevádzku, v ktorej sa pripravujú autá na export do Ruska.

SITA_Reuters

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Urbáni chce zakázať predaj cigariet
<< predchádzajúci článok
Poslancom tretí raz merali tlak, cholesterol i cukor v krvi