Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Značka Orion oslavuje 110 rokov svojej existencie. Na výročie prišla s novinkou, ktorú si Slováci okamžite obľúbili



Spoločnosť Nestlé rozšírila produktové portfólio svojej značky Orion o novinku - Banány biele, ktorých ambasádorom sa stal známy český moderátor Leoš Mareš. Orion tak v ponuke dopĺňa tradičné a ...



Zdieľať
4. k 110. vyrociu orionu vznikly banany biele 676x507 4.6.2024 (SITA.sk) - Spoločnosť Nestlé rozšírila produktové portfólio svojej značky Orion o novinku - Banány biele, ktorých ambasádorom sa stal známy český moderátor Leoš Mareš. Orion tak v ponuke dopĺňa tradičné a obľúbené Banány v horkej čokoláde. Vyrábajú sa v závode Nestlé Zora Olomouc a len v roku 2023 sa ich produkcia vyšplhala na 22 miliónov kusov. Novinka prichádza na trh presne 110 rokov od oficiálnej registrácie značky Orion. Aj napriek svojej dlhej tradícii ide o značku, ktorá stále udáva trend.


História obľúbenej cukrovinky Banány v čokoláde sa začala písať v 30. rokoch minulého storočia pod značkou Orion. Charakteristický "banánový" tvar a lahodne jemné želé zaliate vrstvou chrumkavej horkej čokolády tak oslovuje milovníkov sladkostí už viac ako 90 rokov. "Banány si obľúbili generácie Slovákov aj Čechov. Aktuálne, v prvom štvrťroku tohto roka boli na slovenskom trhu dokonca najobľúbenejšou tyčinkou. V roku 2023 sa ich predalo cez 1 100 ton, teda viac ako 22 miliónov kusov," opisuje Jan Fišer, riaditeľ továrne Nestlé Zora v Olomouci, a dopĺňa: "Slováci sú verní tradičným cukrovinkám, ktoré poznajú z detstva či z čias dospievania. Na druhej strane sú však otvorení aj inováciám a dávajú priestor novým príchutiam. Preto sme sa rozhodli tradičné Banány v čokoláde obliecť do nového šatu a predstaviť ich v bielom. Novinka zaznamenala na Slovensku okamžitý úspech."

Olomoucká Zora vyrobí vyše 260 miliónov čokoládových tyčiniek za rok


Ročná produkcia olomouckej čokoládovne Zora je viac ako 41-tisíc ton. Z toho takmer tretinu tvorí obľúbená kategória čokoládových tyčiniek, ktorých sa v roku 2023 vyrobilo skoro 13-tisíc ton, a to najmä pod značkou Orion. Pre predstavu, to sú dva kamióny plné čokoládových tyčiniek denne. S výrobou čokoládových tyčiniek začala Zora v roku 1923. Vtedy sa na trhu objavila tradičná Kofila a o necelých desať rokov neskôr ju nasledovali obľúbené Banány v čokoláde. Vďaka ich úspechu vznikli varianty marhuľového či čerešňového želé v čokoláde.

Predaje produktov BANÁNY v rokoch 2023 a 2022:




































ROK PRODUKT TONY KUSY PERCENTÁ
2023 Čokoládové tyčinky: 12 829,16 262 274 172 31,83 %
Z toho BANÁNY 1 136,19 22 098 272 8,86 %
2022 Čokoládové tyčinky: 14 601,31 286 155 518 32,94 %
Z toho BANÁNY 1 331,27 26 102 160 9,12 %



Výrobky z olomouckej čokoládovne Zora putujú do celej Európy a aj za jej hranice. Stala sa tak jedným z najvýznamnejších producentov čokoládových cukroviniek. Vyváža dokonca aj na exotické trhy, ako napríklad do Kuvajtu či Andorry. Na Slovensku a v Čechách sú výrobky moravskej továrne známe už 110 rokov pod hviezdou Orion. Zatiaľ čo Banány sa odtiaľ vyvážajú na slovenský a český trh, tyčinky Deli a Koko sa distribuujú aj do Maďarska. Orieškové tyčinky sa zasa exportujú do Nemecka, Francúzska, Veľkej Británie či na Ukrajinu. Ďaleko najobľúbenejšou skupinou sú tzv. plnené tyčinky, kam patrí Milena, Kofila a Gaštany. Tie majú na celkovej výrobe tyčiniek štvrtinový podiel.

Informačný servis


Zdroj: SITA.sk - Značka Orion oslavuje 110 rokov svojej existencie. Na výročie prišla s novinkou, ktorú si Slováci okamžite obľúbili © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Taliansko dodá Ukrajine druhý systém protivzdušnej obrany SAMP/T
<< predchádzajúci článok
Hladina Dunaja aj Moravy stúpa, v Bratislave uzatvorili dolné parkovisko na Tyršovom nábreží