|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. júna 2011
Zmluvu o stavbe časti diaľnice pri Levoči podpíšu vo štvrtok
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) a stavebná spoločnosť Váhostav - SK, a.s. Žilina plánujú vo štvrtok 16. júna podpísať ...
Zdieľať
D1 Janovce-Jablonov, estakáda IliašovceFoto: dialnice.info.skBRATISLAVA 14. júna (WEBNOVINY) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) a stavebná spoločnosť Váhostav - SK, a.s. Žilina plánujú vo štvrtok 16. júna podpísať zmluvu o výstavbe prvej časti diaľnice D1 Jánovce - Jablonov v dĺžke 18,5 kilometra. Začatie stavebných prác na 9-kilometrovom diaľničnom úseku pri Levoči za 60 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) a v trvaní dva a pol roka sa očakáva začiatkom budúceho týždňa. Pre agentúru SITA to v utorok potvrdil minister dopravy Ján Figeľ (KDH). "Hneď po víkende začne výstavba," uviedol.
Podľa ministra výstavba levočského úseku diaľnice pomôže zlepšiť dopravné spojenie východného a západného Slovenska. "Východ bez diaľničného spojenia výrazne zaostáva. Prešovský kraj, kde je táto investícia, má takmer najvyššiu nezamestnanosť na Slovensku a je najďalej z hľadiska HDP na obyvateľa oproti priemeru, pod 60 %," povedal ďalej Figeľ. Zmluva o výstavbe diaľnice bude podľa neho znamenať nový rozvoj a nové pracovné príležitosti v regióne.
"Potvrdzuje sa, že sa dá stavať skoršie a podstatne lacnejšie, čo je pre Slovensko v čase obrovských deficitov verejných financií a na druhej strane potrieb reálneho ekonomického a sociálneho rozvoja a rozvoja zamestnanosti veľmi dobrá správa," uviedol ďalej Figeľ pre agentúru SITA. Pripomenul, že ide o výstavbu diaľničného úseku, ktorý bol súčasťou zastaveného prvého balíka PPP. Tento projekt by podľa neho dodnes nebol otvorený pre výstavbu, pretože Európska komisia pre výhrady ochranárov nedala súhlas na financovanie jedného z piatich úsekov D1 Turany - Hubová. Európska investičná banka by tak neprispela na uzávierku prvého balíka PPP.
Odhadované náklady na výstavbu prvej etapy D1 Jánovce - Jablonov boli takmer 95 mil. eur bez dane. Úspešná ponuka Váhostavu, ktorý sa v tendri s 13 uchádzačmi zúčastnil s firmou Bögl a Krýsl, bola nižšia o 37 % a takmer 35 mil. eur oproti predpokladanej hodnote prác. Stavba diaľnice bude financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.
Nedávno začala nová verejná súťaž na dodanie projektovej dokumentácie a uskutočnenie prác aj na druhom úseku D1 Jánovce - Jablonov. Predpokladaná cena za vypracovanie projektu a výstavbu diaľnice dosahuje 270,482 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ide o 9,5-kilometrovú východnú časť budúcej diaľnice. Práce majú trvať tri roky a financované budú z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Súčasťou diaľnice sa stane dvojrúrový tunel Šibenik v dĺžke 635,5 metrov. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 13. septembra, o súťažné podklady je možné požiadať do 8. júla a o vysvetlenie podmienok účasti do 18. augusta.
Minister Figeľ očakáva silnú konkurenciu firiem a výrazne nižšiu cenovú ponuku ako je predpokladaná aj v prípade už bežiaceho tendra na výstavbu vyše 11-kilometrového úseku D1 Fričovce - Svinia pri Prešove. Ak všetko pôjde podľa plánu, stavba tejto diaľnice by mohla podľa neho začať ešte v lete. "Prešovský úsek diaľnice by mal byť vyhodnocovaný v prvej polovici júla," uviedol minister. Predpokladaná cena prác dosahuje 213,2 mil. eur bez dane. NDS určila termín na predkladanie a otváranie ponúk na 27. júna. Výstavba diaľnice Fričovce - Svinia by mala podľa predpokladov začať v septembri 2011 a ukončená by mala byť do konca roka 2014. Diaľnica má byť financovaná tiež zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava.
Podľa ministra výstavba levočského úseku diaľnice pomôže zlepšiť dopravné spojenie východného a západného Slovenska. "Východ bez diaľničného spojenia výrazne zaostáva. Prešovský kraj, kde je táto investícia, má takmer najvyššiu nezamestnanosť na Slovensku a je najďalej z hľadiska HDP na obyvateľa oproti priemeru, pod 60 %," povedal ďalej Figeľ. Zmluva o výstavbe diaľnice bude podľa neho znamenať nový rozvoj a nové pracovné príležitosti v regióne.
"Potvrdzuje sa, že sa dá stavať skoršie a podstatne lacnejšie, čo je pre Slovensko v čase obrovských deficitov verejných financií a na druhej strane potrieb reálneho ekonomického a sociálneho rozvoja a rozvoja zamestnanosti veľmi dobrá správa," uviedol ďalej Figeľ pre agentúru SITA. Pripomenul, že ide o výstavbu diaľničného úseku, ktorý bol súčasťou zastaveného prvého balíka PPP. Tento projekt by podľa neho dodnes nebol otvorený pre výstavbu, pretože Európska komisia pre výhrady ochranárov nedala súhlas na financovanie jedného z piatich úsekov D1 Turany - Hubová. Európska investičná banka by tak neprispela na uzávierku prvého balíka PPP.
Odhadované náklady na výstavbu prvej etapy D1 Jánovce - Jablonov boli takmer 95 mil. eur bez dane. Úspešná ponuka Váhostavu, ktorý sa v tendri s 13 uchádzačmi zúčastnil s firmou Bögl a Krýsl, bola nižšia o 37 % a takmer 35 mil. eur oproti predpokladanej hodnote prác. Stavba diaľnice bude financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava.
Nedávno začala nová verejná súťaž na dodanie projektovej dokumentácie a uskutočnenie prác aj na druhom úseku D1 Jánovce - Jablonov. Predpokladaná cena za vypracovanie projektu a výstavbu diaľnice dosahuje 270,482 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ide o 9,5-kilometrovú východnú časť budúcej diaľnice. Práce majú trvať tri roky a financované budú z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava. Súčasťou diaľnice sa stane dvojrúrový tunel Šibenik v dĺžke 635,5 metrov. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 13. septembra, o súťažné podklady je možné požiadať do 8. júla a o vysvetlenie podmienok účasti do 18. augusta.
Minister Figeľ očakáva silnú konkurenciu firiem a výrazne nižšiu cenovú ponuku ako je predpokladaná aj v prípade už bežiaceho tendra na výstavbu vyše 11-kilometrového úseku D1 Fričovce - Svinia pri Prešove. Ak všetko pôjde podľa plánu, stavba tejto diaľnice by mohla podľa neho začať ešte v lete. "Prešovský úsek diaľnice by mal byť vyhodnocovaný v prvej polovici júla," uviedol minister. Predpokladaná cena prác dosahuje 213,2 mil. eur bez dane. NDS určila termín na predkladanie a otváranie ponúk na 27. júna. Výstavba diaľnice Fričovce - Svinia by mala podľa predpokladov začať v septembri 2011 a ukončená by mala byť do konca roka 2014. Diaľnica má byť financovaná tiež zo zdrojov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava.