|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. januára 2010
Zmluva pre 3. balík PPP na D1 pri Žiline má zelenú
Vláda na mimoriadnom zasadnutí dnes súhlasila s návrhom koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu štyroch úsekov diaľnice ...
Zdieľať
Foto: Ilustračné foto SITA
BRATISLAVA 21. januára (WEBNOVINY) - Vláda na mimoriadnom zasadnutí dnes súhlasila s návrhom koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu štyroch úsekov diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom. Ide o tretí projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) pre diaľničnú trasu Hričovské Podhradie - Dubná Skala v dĺžke 29 kilometrov. Premiér Robert Fico po rokovaní kabinetu informoval, že minister dopravy Ľubomír Vážny v piatok podpíše koncesnú zmluvu s koncesionárom. "Je to najnáročnejší úsek, na ktorom sú predovšetkým tunely. Bude trvať niekoľko rokov, kým sa dokončí," uviedol Fico.
Stavebné práce na diaľnici v hodnote 1,99 mld. eur bez dane z pridanej hodnoty by mali trvať približne štyri roky. Štyri diaľničné úseky majú byť podľa Vážneho postavené v rokoch 2013 a 2014. Štát má koncesionárovi za 30 rokov trvania koncesie postupne splatiť celkovo 8,545 mld. eur. Medzi obcami Višňové a Dubná Skala postavia najdlhší cestný tunel na Slovensku dlhý 7,5 kilometra. Dodatok ku koncesnej zmluve počíta s prípravnými prácami v objeme takmer 43 mil. eur. Podľa Vážneho sa začnú do desiatich dní po podpise koncesnej zmluvy. Minister dopravy predpokladá, že diaľničný projekt by mal byť finančne pripravený v máji tohto roka.
Minister dopravy má zabezpečiť, aby sa na financovaní výstavby diaľnice zúčastnila aj Európska investičná banka (EIB) s podielom 1 mld. eur. Premiér o financovaní výstavby diaľnice poznamenal, že zohnať peniaze na takéto veľké projekty je vždy problém, najmä v období krízy. "Veľmi nám záleží na tom, aby okrem zahraničných súkromných bánk tento PPP projekt financovala aj Európska investičná banka. Vždy je to znak kvality, ak sa zúčastní na financovaní takýchto veľkých stavieb," povedal Fico.
Vyhodnocovacia komisia ministerstva dopravy pre tretí projekt PPP schválila v júli 2009 jedinú predloženú ponuku medzinárodného konzorcia vedeného nemeckou firmou Hochtief PPP Solutions GmbH. V konzorciu sú aj rakúske firmy Alpine Bau GmbH a Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH. a španielska spoločnosť FCC Construcción S.A.
Ministerstvo financií odporučilo koncesnú zmluvu schváliť spolu s dodatkom o prípravných prácach. "Ak by sa projekt výstavby predmetnej nadradenej cestnej infraštruktúry realizoval v navrhovanej podobe, nemal by v rokoch výstavby vplyv na schodok a dlh verejnej správy," uviedol v stanovisku rezort financií. Dôrazne však upozorňuje, že uzatvorením koncesnej zmluvy a jej dodatku sa ministerstvo dopravy zaviaže uhrádzať významné čiastky za koncesionárom poskytované služby. Tieto výdavky musia byť nadradené iným požiadavkám na rozpočet verejnej správy.
SITA
BRATISLAVA 21. januára (WEBNOVINY) - Vláda na mimoriadnom zasadnutí dnes súhlasila s návrhom koncesnej zmluvy na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu štyroch úsekov diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom. Ide o tretí projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) pre diaľničnú trasu Hričovské Podhradie - Dubná Skala v dĺžke 29 kilometrov. Premiér Robert Fico po rokovaní kabinetu informoval, že minister dopravy Ľubomír Vážny v piatok podpíše koncesnú zmluvu s koncesionárom. "Je to najnáročnejší úsek, na ktorom sú predovšetkým tunely. Bude trvať niekoľko rokov, kým sa dokončí," uviedol Fico.
Stavebné práce na diaľnici v hodnote 1,99 mld. eur bez dane z pridanej hodnoty by mali trvať približne štyri roky. Štyri diaľničné úseky majú byť podľa Vážneho postavené v rokoch 2013 a 2014. Štát má koncesionárovi za 30 rokov trvania koncesie postupne splatiť celkovo 8,545 mld. eur. Medzi obcami Višňové a Dubná Skala postavia najdlhší cestný tunel na Slovensku dlhý 7,5 kilometra. Dodatok ku koncesnej zmluve počíta s prípravnými prácami v objeme takmer 43 mil. eur. Podľa Vážneho sa začnú do desiatich dní po podpise koncesnej zmluvy. Minister dopravy predpokladá, že diaľničný projekt by mal byť finančne pripravený v máji tohto roka.
Minister dopravy má zabezpečiť, aby sa na financovaní výstavby diaľnice zúčastnila aj Európska investičná banka (EIB) s podielom 1 mld. eur. Premiér o financovaní výstavby diaľnice poznamenal, že zohnať peniaze na takéto veľké projekty je vždy problém, najmä v období krízy. "Veľmi nám záleží na tom, aby okrem zahraničných súkromných bánk tento PPP projekt financovala aj Európska investičná banka. Vždy je to znak kvality, ak sa zúčastní na financovaní takýchto veľkých stavieb," povedal Fico.
Vyhodnocovacia komisia ministerstva dopravy pre tretí projekt PPP schválila v júli 2009 jedinú predloženú ponuku medzinárodného konzorcia vedeného nemeckou firmou Hochtief PPP Solutions GmbH. V konzorciu sú aj rakúske firmy Alpine Bau GmbH a Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH. a španielska spoločnosť FCC Construcción S.A.
Ministerstvo financií odporučilo koncesnú zmluvu schváliť spolu s dodatkom o prípravných prácach. "Ak by sa projekt výstavby predmetnej nadradenej cestnej infraštruktúry realizoval v navrhovanej podobe, nemal by v rokoch výstavby vplyv na schodok a dlh verejnej správy," uviedol v stanovisku rezort financií. Dôrazne však upozorňuje, že uzatvorením koncesnej zmluvy a jej dodatku sa ministerstvo dopravy zaviaže uhrádzať významné čiastky za koncesionárom poskytované služby. Tieto výdavky musia byť nadradené iným požiadavkám na rozpočet verejnej správy.
SITA