|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. januára 2009
Zmluva na výber mýta je podľa Janiša predražená o 6 mld. Sk
Zmluva uzatvorená s víťazom tendra na elektronický výber mýta je podľa predsedu poslaneckého klubu SDKÚ-DS Stanislava Janiša predražená o 6 mld. Sk (199,16 mil. €). Ponuky vyradených uchádzačov ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. januára (WEBNOVINY) - Zmluva uzatvorená s víťazom tendra na elektronický výber mýta je podľa predsedu poslaneckého klubu SDKÚ-DS Stanislava Janiša predražená o 6 mld. Sk (199,16 mil. €). Ponuky vyradených uchádzačov boli podľa neho o toľko lacnejšie. Opozičný politik za to kritizoval rezort dopravy v nedeľnej diskusnej relácii STV O 5 minút 12. Ako Janiš v tejto súvislosti uviedol, vyhodnotenie mýtneho tendra v podmienkach hospodárskej krízy, keď sa ľudia obávajú straty zamestnania, bolo nepochopiteľné a "totálne kruté".
"Ľudia to pocítia tým, že zdražejú tovary, ktoré sa prepravujú po diaľnici, od základných potravín po spotrebný tovar. Drahšie budú cestovné lístky v autobusoch. Štát bude musieť viac dotovať Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) z rozpočtu," povedal Janiš o možných dopadoch predraženého tendra. Janiš sa vyslovil, že spomínaných 6 mld. Sk (199,16 mil. €) malo ísť skôr na pomoc občanom, ktorí prídu o zamestnanie, ako aj na eliminovanie hospodárskej krízy. "Tých 6 mld. Sk posuniete neznámemu vopred určenému konzorciu, a tie peniaze neviem, či skončia na Cypre, alebo kde?" kritizoval Janiš výsledok mýtneho tendra.
Konštatovanie Janiša o predražení mýtneho tendra podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho stojí na vode a vyhlásenia o zaťažení občanov kvôli výberu mýta sú podľa neho absolútne nezmysly. "Konzorcium za svoje peniaze mýto vybuduje a prvé peniaze za funkčné mýto dostane až vtedy, keď mýto bude fungovať. To znamená v priebehu roka 2010," odmietol kritiku Vážny. Minister dopravy uviedol, že NDS odhadla cenu za vybudovanie mýtneho systému na 20 mld. Sk (663,88 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty, pričom víťazné konzorcium ponúklo 21,6 mld. Sk (716,99 mil. €) bez dane. Výber mýta naplánovaný od 1. januára 2010 sa bude týkať zatiaľ iba automobilov nad 3,5 tony, pre osobné vozidlá do 3,5 tony sa s mýtom uvažuje o niekoľko rokov neskôr. Vážny vyslovil ľútosť, že v súťaži zostal iba uchádzač s najvyššou ponukou, ponuky troch vylúčených konzorcií však podľa neho nespĺňali podmienky účasti v súťaži a neboli garanciou, že by vybudovali funkčný mýtny systém. "Určite nebolo mojím cieľom ani nikoho v rezorte dopravy, aby bola vybraná najvyššia ponuka," dodal Vážny.
Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. NDS podpísala zmluvu so SkyToll 13. januára tohto roku s tým, že systém má byť sprevádzkovaný k 1. januáru 2010. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. € bez dane z pridanej hodnoty. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. €. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. €.
SITA
"Ľudia to pocítia tým, že zdražejú tovary, ktoré sa prepravujú po diaľnici, od základných potravín po spotrebný tovar. Drahšie budú cestovné lístky v autobusoch. Štát bude musieť viac dotovať Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) z rozpočtu," povedal Janiš o možných dopadoch predraženého tendra. Janiš sa vyslovil, že spomínaných 6 mld. Sk (199,16 mil. €) malo ísť skôr na pomoc občanom, ktorí prídu o zamestnanie, ako aj na eliminovanie hospodárskej krízy. "Tých 6 mld. Sk posuniete neznámemu vopred určenému konzorciu, a tie peniaze neviem, či skončia na Cypre, alebo kde?" kritizoval Janiš výsledok mýtneho tendra.
Konštatovanie Janiša o predražení mýtneho tendra podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho stojí na vode a vyhlásenia o zaťažení občanov kvôli výberu mýta sú podľa neho absolútne nezmysly. "Konzorcium za svoje peniaze mýto vybuduje a prvé peniaze za funkčné mýto dostane až vtedy, keď mýto bude fungovať. To znamená v priebehu roka 2010," odmietol kritiku Vážny. Minister dopravy uviedol, že NDS odhadla cenu za vybudovanie mýtneho systému na 20 mld. Sk (663,88 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty, pričom víťazné konzorcium ponúklo 21,6 mld. Sk (716,99 mil. €) bez dane. Výber mýta naplánovaný od 1. januára 2010 sa bude týkať zatiaľ iba automobilov nad 3,5 tony, pre osobné vozidlá do 3,5 tony sa s mýtom uvažuje o niekoľko rokov neskôr. Vážny vyslovil ľútosť, že v súťaži zostal iba uchádzač s najvyššou ponukou, ponuky troch vylúčených konzorcií však podľa neho nespĺňali podmienky účasti v súťaži a neboli garanciou, že by vybudovali funkčný mýtny systém. "Určite nebolo mojím cieľom ani nikoho v rezorte dopravy, aby bola vybraná najvyššia ponuka," dodal Vážny.
Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. NDS podpísala zmluvu so SkyToll 13. januára tohto roku s tým, že systém má byť sprevádzkovaný k 1. januáru 2010. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. € bez dane z pridanej hodnoty. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. €. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. €.
SITA