|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. apríla 2010
Zmluva na štúdiu širokorozchodnej trate schválená
Tagy: širokorozchodná trať
Dozorná rada spoločného podniku Planungsgesellschaft mbH, vytvoreného železničnými spoločnosťami Ruska, Ukrajiny, Slovenska a Rakúska, na zasadnutí v utorok v Bratislave ...
Zdieľať
Foto: SITA/Marián Angelovič BRATISLAVA 6. apríla (WEBNOVINY) - Dozorná rada spoločného podniku Planungsgesellschaft mbH, vytvoreného železničnými spoločnosťami Ruska, Ukrajiny, Slovenska a Rakúska, na zasadnutí v utorok v Bratislave odsúhlasila kontrakt na vypracovanie predbežnej štúdie realizovateľnosti výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne. Štúdiu vypracuje konzorcium vedené nemeckou poradenskou spoločnosťou Roland Berger do 15. októbra tohto roka. Odhadované náklady výstavby širokorozchodnej trate predstavujú 4,7 mld. eur.
"Štúdia by mala odpovedať na otázky ekonomickej návratnosti a financovateľnosti projektu, zhodnotiť dopad na existujúcu infraštruktúru, vplyvy na životné prostredie a vyvolané investície," informoval agentúru SITA hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič. Dozorná rada spoločného podniku železníc na pôde rezortu dopravy posúdila aj možnosti pritiahnutia nových tovarových prúdov na existujúcu infraštruktúru železničného koridoru č. 5, vrátane nákladného terminálu v Dobrej.
Na zasadnutí dozornej rady spoločného podniku so sídlom vo Viedni sa zúčastnili generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Štefan Hlinka, generálny riaditeľ Ukrajinských železníc Mychajlo Kostiuk, Österreichische Bundesbahnen zastupoval Robert Kredig a Ruské železnice viceprezident Oleg Tony. Čestnými hosťami zasadnutia dozornej rady boli minister dopravy Ľubomír Vážny a prezident Ruských železníc Vladimir Jakunin.
Výstavba širokorozchodnej železničnej trate by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016, predpokladajú Ruské železnice. V prípade postavenia širokorozchodnej trate by podľa odhadov mohol dosiahnuť objem nákladnej prepravy do roku 2025 medzi Košicami a Bratislavou 23,7 mil. ton a medzi Bratislavou a Viedňou 18,5 mil. ton. Podnikateľský plán a projekčné práce by podľa Ruských železníc mali byť vykonané v rokoch 2011 až 2013. Záujem o projekt majú aj Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Slovinsko, Srbsko a Chorvátsko.
SITA
"Štúdia by mala odpovedať na otázky ekonomickej návratnosti a financovateľnosti projektu, zhodnotiť dopad na existujúcu infraštruktúru, vplyvy na životné prostredie a vyvolané investície," informoval agentúru SITA hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič. Dozorná rada spoločného podniku železníc na pôde rezortu dopravy posúdila aj možnosti pritiahnutia nových tovarových prúdov na existujúcu infraštruktúru železničného koridoru č. 5, vrátane nákladného terminálu v Dobrej.
Na zasadnutí dozornej rady spoločného podniku so sídlom vo Viedni sa zúčastnili generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Štefan Hlinka, generálny riaditeľ Ukrajinských železníc Mychajlo Kostiuk, Österreichische Bundesbahnen zastupoval Robert Kredig a Ruské železnice viceprezident Oleg Tony. Čestnými hosťami zasadnutia dozornej rady boli minister dopravy Ľubomír Vážny a prezident Ruských železníc Vladimir Jakunin.
Výstavba širokorozchodnej železničnej trate by sa mohla začať v roku 2013 a trvať by mohla do roku 2015. Komerčná prevádzka nákladnej dopravy na trati by mala začať v roku 2016, predpokladajú Ruské železnice. V prípade postavenia širokorozchodnej trate by podľa odhadov mohol dosiahnuť objem nákladnej prepravy do roku 2025 medzi Košicami a Bratislavou 23,7 mil. ton a medzi Bratislavou a Viedňou 18,5 mil. ton. Podnikateľský plán a projekčné práce by podľa Ruských železníc mali byť vykonané v rokoch 2011 až 2013. Záujem o projekt majú aj Česká republika, Maďarsko, Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko, Slovinsko, Srbsko a Chorvátsko.
SITA
Tagy: širokorozchodná trať