![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
24. marca 2009
Zmeny vo verejnoprávnom Rádiu_FM sa nekončia
Zmeny vo vysielaní štvrtého okruhu verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) Rádia_FM sa nekončia. Kontinuálne úpravy sa budú týkať hudby, relácií aj moderátorov. Programový riaditeľ SRo ...
Zdieľať

Na programové úpravy vysielania Rádia_FM zatiaľ reaguje “len ultraortodoxné jadro poslucháčov, ktoré sa vyjadrovalo vždy ku všetkému na fórach a reaguje mierne podráždene,“ povedal pre médiá riaditeľ Rádia_FM Dušan Vančo. Pre Vanča je však popri tejto skupine poslucháčov rádia dôležitá aj takzvaná mlčiaca väčšina. Podstatou zmien je stabilizovať rádio a ponúknuť ho trošku širšiemu publiku, pričom zmeny nepovažuje za markantné, ale za kontinuálne, ktoré sa dejú od vlani. Týkajú sa najmä fungovania rádia, poslucháčov sa dotkli posuny či zrušenie niektorých relácií. Ďalej sa bude testovať hudba a profesionalizovať práca s hudbou a hudobnou databázou, spresnil Vančo. Rádio_FM podľa neho nebude obdobou rakúskeho rádia FM4. Dôvodom je iný kultúrno-historický vývoj v posledných desaťročiach a tiež chýbajúce centrum kultúrneho, aj alternatívneho diania, akým je v Rakúsku Viedeň, dodal.
Podľa výsledkov mapovacej štúdie Rádio_FM v lete 2008 počúvalo približne 80 tisíc poslucháčov. To chce vedenie rádia zmeniť. Podľa Machaja už do konca tohto roka chcú dosiahnuť počúvanosť približne 120 tisíc poslucháčov, teda dostať sa nad dve percentá počúvanosti. Do konca budúceho roka chcú získať až 150 tisíc poslucháčov. Machaj si však uvedomuje, že Rádio_FM nie je typ rádia, ktoré sa dá hodnotiť výlučne podľa prieskumov počúvanosti, keďže poskytuje aj rad služieb cez internet. Zároveň upozornil, že údaje o počúvanosti sa zbierajú v prieskumoch, ktoré skúmajú aj iné oblasti, napríklad záujem o nákup rôznych tovarov. Tieto typy prieskumov nemusia byť pre poslucháčov rádia typu Rádio_FM zaujímavé, nemusia chcieť sa na nich zúčastniť.
SITA
Súvisiace články:
