|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. marca 2014
Zľavové portály obsadenosť v hoteloch nezvýšia, pomôže viac turistov
Obsadenosť v slovenských hoteloch sa podľa celkových údajov pohybuje na chvoste európskych krajín. Situácia v tejto oblasti sa podľa generálneho sekretára Zväzu hotelov ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 13. marca (TASR) – Obsadenosť v slovenských hoteloch sa podľa celkových údajov pohybuje na chvoste európskych krajín. Situácia v tejto oblasti sa podľa generálneho sekretára Zväzu hotelov a reštaurácií (ZHR) SR Mareka Harbuľáka síce pomaly, ale zlepšuje. Pomôcť môže len to, ak bude rásť počet domácich návštevníkov, ktorí sa rozhodnú prežiť dovolenku na Slovensku, a tiež viac zahraničných turistov. "A to ovplyvní len kvalita služieb, aktívna a inovatívna propagácia a lepšia dopravná obslužnosť," zdôraznil pre TASR Harbuľák. Ponúkanie pobytov v hoteloch či penziónoch cez zľavové portály východiskom podľa neho nie je.
"Zľavové portály len presúvajú dopyt do zariadení s aktuálne nižšou cenou, ale absolútny dopyt po službách nezvyšujú," vysvetlil zástupca ZHR. Stali sa však nástrojom, ktorý má veľkú komunikačnú silu. Môžu sa využívať na vykrytie medzisezóny v hoteloch či období s nižším záujmom ľudí, alebo pri uvádzaní hotela na trh. "Každý hotelier by si však mal uvedomiť a prepočítať náklady s tým spojené a cenu, za ktorú predáva svoje služby, aby v konečnom dôsledku nebol stratový," upozornil Harbuľák.
Viaceré prieskumy totiž podľa jeho slov ukázali, že ľudia, ktorí nakupujú služby hotelov cez zľavové portály, nie sú stálymi zákazníkmi týchto zariadení. "Len mizivé percento z nich sa stáva lojálnym klientom a práve lojálni klienti sú pre hotely najcennejší," dodal.
Napríklad zľavový portál ZlavaDna.sk uvádza, že sa cezeň na Slovensku v minulom roku predalo 110.000 poukazov na ubytovanie takmer za osem miliónov eur. Podľa Zdenka Hoscheka z tohto portálu si za posledné roky množstvo hotelov zvyklo pravidelne využívať zľavové stránky vo svoj prospech.
"V minulom roku sme tak slovenským hotelom pomohli nielen s obsadením izieb, ale aj s podporou aktivít v regióne," konštatoval Hoschek. Uvedený portál zaznamenáva podľa jeho slov za posledné dva roky nárast predaja ponúk z oblasti hotelových služieb. V súčasnosti sa v medziročnom porovnaní zvyšuje o 70 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR