|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. apríla 2014
Živnostníci vítajú SMS upozornenia na nezaplatené poistné
Sociálna poisťovňa (SP) v týchto dňoch vyhodnocuje prvé reakcie na skúšobnú prevádzku SMS správ a e-mailov o neuhradenom aktuálnom poistnom.
Zdieľať
Bratislava 9. apríla (TASR) - Sociálna poisťovňa (SP) v týchto dňoch vyhodnocuje prvé reakcie na skúšobnú prevádzku SMS správ a e-mailov o neuhradenom aktuálnom poistnom.
Správy o dlžných sumách poistného začala v marci poisťovňa zasielať vybranej vzorke živnostníkov a ostatných SZČO v pôsobnosti bratislavskej pobočky (približne 3000). Väčšina živnostníkov a ostatných SZČO túto formu upozorňovania na nedoplatky privítala.
Z výsledkov vyhodnocovania prvej skúšobnej fázy projektu vyplýva, že 58 % živnostníkov nepostrehlo zmenu výšky minimálneho vymeriavacieho základu od januára 2014 a uhrádzali poistné o 3,15 eura nižšie. V spätnej reakcii boli spokojní s tým, že ich poisťovňa vyzvala dlh uhradiť skôr ako pristúpila k oficiálnej písomnej komunikácii. Dlžné poistné následne uhradili, alebo ho podľa ich tvrdenia uhradia spolu s poistným za marec.
Zo spätnej reakcie ďalších 15 % klientov vyplynulo, že oznámené dlžné poistné nie je správne, pretože živnostníci napríklad neoznámili pozastavenie živnosti alebo rodičovskú dovolenku, alebo neoznámili ukončenie živnosti.
Osem percent klientov uviedlo, že zabudli uhradiť celé dlžné poistné za február 2014 nedopatrením, resp. poistné uhradili po doručení správy, alebo tak urobia spolu s poistným za marec. Ďalších 6 % klientov reagovalo, že oznámené dlžné poistné už uhradili, ale pri platbe nepoužili správne identifikačné údaje, neuviedli ich vôbec, alebo poistné uhradili na účet inej pobočky. Časť klientov (6 %) sa domnievalo, že nemusia platiť ako SZČO (napr. po priznaní dôchodku), a pretože v týchto prípadoch je už dlžná suma vyššia, niektorí požiadajú pobočku o splátkový kalendár.
Negatívne sa k novej službe SP postavili len 2 % živnostníkov. Pri zvyšných 4 % klientov sa ukázalo, že výzva bola zaslaná na neaktuálny kontakt. V tejto skupine však SP nezaznamenala negatívne reakcie – klientom sa ospravedlnila a údaje vo svojej databáze aktualizovala. Aj v tejto súvislosti by preto Sociálna poisťovňa privítala, keby si živnostníci a ostatné SZČO v jej pobočkách aktualizovali kontaktné údaje. Nová služba zasielania SMS správ a e-mailov o nedoplatkoch na poistnom je totiž ústretovým krokom Sociálnej poisťovne, ktorý ich môže ochrániť pred narastaním penále a pokutami za neplnenie si zákonných povinností.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Správy o dlžných sumách poistného začala v marci poisťovňa zasielať vybranej vzorke živnostníkov a ostatných SZČO v pôsobnosti bratislavskej pobočky (približne 3000). Väčšina živnostníkov a ostatných SZČO túto formu upozorňovania na nedoplatky privítala.
Z výsledkov vyhodnocovania prvej skúšobnej fázy projektu vyplýva, že 58 % živnostníkov nepostrehlo zmenu výšky minimálneho vymeriavacieho základu od januára 2014 a uhrádzali poistné o 3,15 eura nižšie. V spätnej reakcii boli spokojní s tým, že ich poisťovňa vyzvala dlh uhradiť skôr ako pristúpila k oficiálnej písomnej komunikácii. Dlžné poistné následne uhradili, alebo ho podľa ich tvrdenia uhradia spolu s poistným za marec.
Zo spätnej reakcie ďalších 15 % klientov vyplynulo, že oznámené dlžné poistné nie je správne, pretože živnostníci napríklad neoznámili pozastavenie živnosti alebo rodičovskú dovolenku, alebo neoznámili ukončenie živnosti.
Osem percent klientov uviedlo, že zabudli uhradiť celé dlžné poistné za február 2014 nedopatrením, resp. poistné uhradili po doručení správy, alebo tak urobia spolu s poistným za marec. Ďalších 6 % klientov reagovalo, že oznámené dlžné poistné už uhradili, ale pri platbe nepoužili správne identifikačné údaje, neuviedli ich vôbec, alebo poistné uhradili na účet inej pobočky. Časť klientov (6 %) sa domnievalo, že nemusia platiť ako SZČO (napr. po priznaní dôchodku), a pretože v týchto prípadoch je už dlžná suma vyššia, niektorí požiadajú pobočku o splátkový kalendár.
Negatívne sa k novej službe SP postavili len 2 % živnostníkov. Pri zvyšných 4 % klientov sa ukázalo, že výzva bola zaslaná na neaktuálny kontakt. V tejto skupine však SP nezaznamenala negatívne reakcie – klientom sa ospravedlnila a údaje vo svojej databáze aktualizovala. Aj v tejto súvislosti by preto Sociálna poisťovňa privítala, keby si živnostníci a ostatné SZČO v jej pobočkách aktualizovali kontaktné údaje. Nová služba zasielania SMS správ a e-mailov o nedoplatkoch na poistnom je totiž ústretovým krokom Sociálnej poisťovne, ktorý ich môže ochrániť pred narastaním penále a pokutami za neplnenie si zákonných povinností.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR