|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. decembra 2005
Živnostníci majú v daňovej registrácii zmätky
Nadobudnutie právoplatnosti a nadobudnutie právoplatnosti ešte nemusí znamenať to isté.
Zdieľať
Živnostenský zákon hovorí jasne, že oprávnenie prevádzkovať živnosť vzniká pri ohlasovacích živnostiach dňom ohlásenia, alebo pokiaľ je v ohlásení uvedený neskorší deň začatia živnosti, týmto dňom. Zákon o správnych poplatkoch však môže do istej miery zvádzať k omylu práve v súvislosti s právoplatnosťou rozhodnutia živnostenského úradu. Uvádza sa v ňom totiž, že lehota (na registráciu na DÚ, pozn. red.) začne plynúť nasledujúci deň po dni nadobudnutia právoplatnosti povolenia alebo oprávnenia alebo po dni začatia činnosti.
Výsledkom zmätkov je pokuta. Tá sa môže vyšplhať až na 100-tisíc korún, v týchto prípadoch však uplatňujú daňové úrady minimálny postih vo výške
2 000 Sk. Zo zákona pritom musia pokutu udeliť, zároveň však môžu svoje rozhodnutie po odvolaní zmeniť. Dá sa voči nemu dovolať do 15 dní, je však otázne, či sa oplatí riskovať ďalších 500 korún na kolok na žiadosť alebo je lepšie zaplatiť.
Odvolanie vám nepomôže, musíme plniť plán
Pani Anna si dala žiadosť o zapísanie do obchodného registra 14. októbra. Tým istým dňom jej vzniklo aj živnostenské oprávnenie, rozhodnutie úradu však nadobudlo právoplatnosť o 12 dní neskôr. Mesačnú lehotu na registráciu na daňovom úrade tak začala počítať od 26. 10. Termín nestihla, za čo s najväčšou pravdepodobnosťou dostane pokutu 2 000 Sk. Podľa jej slov pracovníčka daňového úradu sama priznala, že sa to stáva mnohým ľuďom, keby sa však zlepšila informovanosť, robili by to všetci správne a oni musia splniť predpísaný objem pokút vo finančnom pláne. Hovorca Daňového riaditeľstva Róbert Merva pripustil, že v pláne majú stanovené objemy kontrol aj s ich predpokladaným výsledkom, tlaky na zamestnancov v smere striktného vyberania pokút s cieľom jeho splnenia však odmietol. V tomto prípade podľa neho išlo o subjektívne zlyhanie konkrétneho pracovníka v komunikácii s klientom.
Slavomír Šikuda