|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. júla 2018
Zisk PepsiCo v 2. kvartáli klesol
Americký výrobca nealkoholických nápojov PepsiCo zaznamenal v 2. kvartáli pokles zisku. Dôvodom boli vyššie výdavky na dane. Napriek tomu jeho výsledky prekonali odhady ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Purchase 10. júla (TASR) - Americký výrobca nealkoholických nápojov PepsiCo zaznamenal v 2. kvartáli pokles zisku. Dôvodom boli vyššie výdavky na dane. Napriek tomu jeho výsledky prekonali odhady analytikov z Wall Street. Vďačí za to najmä divízii slaných pochúťok Frito-Lay. Jej tržby pomohli spoločnosti zmierniť negatívny vplyv slabšieho odbytu nápojov na domácom trhu na celkové výsledky.Z hospodárskych výsledkov PepsiCo vyplýva, že jej zisk v 2. štvrťroku 2018 klesol na 1,82 miliardy USD (1,54 miliardy eur), čo predstavuje 1,28 USD na akciu, z 2,11 miliardy USD alebo 1,46 USD/akcia v rovnakom období minulého roka.
Bez započítania jednorazových položiek evidovala spoločnosť zisk 1,61 USD na akciu. Prekonala tak očakávania analytikov, ktorí jej predpovedali zisk bez jednorazových položiek o 10 centov nižší.
Daňová sadzba spoločnosti PepsiCo v sledovanom období vzrástla na 36,9 % z vlaňajších 23,7 %. Dôvodom boli predbežné výdavky na daň.
Tržby PepsiCo sa v 2. kvartáli zvýšili na 16,09 miliardy USD z minuloročných 15,71 miliardy USD. Pod tento výsledok sa podpísali vyššie tržby z predaja nápojov v subsaharskej Afrike a v Európe a tiež tržby severoamerickej divízie Frito-Lay.
Konkrétne, prevádzkový zisk divízie Frito-Lay stúpol o 5 % a jej tržby vzrástli o 4 %. Prevádzkový zisk severoamerickej divízie nápojov naopak klesol o 16 % a jej tržby sa znížili o 1 %.
Spoločnosť PepsiCo, podobne ako konkurenčná Coca-Cola, hľadá správnu rovnováhu medzi zdravými nápojmi a svojou klasickou ponukou, aby vyhovela meniacemu sa vkusu spotrebiteľov.
(1 EUR = 1,1789 USD)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR